У ході реформи ЖКГ до представників профільного міністерства та інших органів влади накопичилося досить багато питань. Без відповідей на них, навряд чи влада зможе розраховувати на підтримку або хоча б лояльне ставлення до масштабних галузевих метаморфоз
Якщо вдатися до трактувань економічної теорії, то реформи не завжди приводять до поліпшення рівня життя, оскільки основною їхньою метою має стати скорочення державних витрат. З першим наша влада точно не прогадала: ціни на «комуналку» зростуть, це очевидна аксіома. Але про оптимізацію державних витрат мова поки не йде.
Найбільш негативний промах на старті реформ, по-моєму, - це відсутність чіткої узгодженої інформації. Це саме те, чого не вистачає сьогодні громадськості, керівникам підприємств і, боюся, навіть самим чиновникам.
Відправна точка реформ - це критичний стан ЖКГ, гостра необхідність розпочати масштабну реконструкцію основних фондів і поступовий відхід від радянського методу управління. Кінцева точка в ідеалі повинна вивести галузь із тотальної збитковості і привести до ринкових цін і якісному наданню послуг. Про це говорилося неодноразово і цю мету ніхто не відміняв, вона правильна, вона необхідна. Але заради її досягнення необхідно приймати деякі непопулярні рішення.
На жаль, сьогодні середньостатистичний українець не розуміє, чому ціни ростуть, а якість послуг залишається колишньою. Це головна претензія людей, які, можливо, і згодні платити більше, але отримувати кращий продукт - чисту воду, охайний будинок, цілодобове, а не погодинне водопостачання. Тому можливо варто пояснити нам, українцям, основні принципи цієї реформи, перейти від монологу до діалогу. Не обов'язково бути експертом, щоб зрозуміти, що домівках необхідна реконструкція, трубопроводу і заміна ліфтів, ЖЕКам - негайне підвищення кваліфікації. Ми всі це розуміємо. «За лаштунками» владних коридорів знаходяться обрані владою шляхи подолання цих проблем і необхідні для цього ресурси. Проте, до цих пір незрозуміло, яку роль у зазначених процесах відіграє народ.
Лише після того, як зі стін Мінрегіонбуду, НКРЕ або знову створений національний регулятор почнуть ділитися вичерпними даними про хід, цілях і методах діяльності, у населення зникне відчуття нав'язування даних змін.
Час перейти до відвертого і конструктивної розмови, до якого будуть залучені громадські організації, експерти, громадські ради. Переконаний, що всі вони готові поділитися своїм досвідом, знаннями, напрацюваннями. Це один з ключових чинників успішності такої непростої справи як реформа життєво необхідної області.
Подальший розвиток ЖКГ - це справа, яка має лежати не тільки на плечах міністерства, а й усіх фахівців і представників територіальних громад. Проте перший крок залишається за представниками влади, які повинні стати доступними в плані надання якісної інформації і вчитися сприймати поради зі сторони, оскільки вони бувають дуже корисними.