Рус Укр
ГоловнаБлогиЧи ризикне влада відверто говорити про реформу ЖКГ?
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Чи ризикне влада відверто говорити про реформу ЖКГ?

4065
У ході реформи ЖКГ до представників профільного міністерства та інших органів влади накопичилося досить багато питань. Без відповідей на них, навряд чи влада зможе розраховувати на підтримку або хоча б лояльне ставлення до масштабних галузевих метаморфоз

У ході реформи ЖКГ до представників профільного міністерства та інших органів влади накопичилося досить багато питань. Без відповідей на них, навряд чи влада зможе розраховувати на підтримку або хоча б лояльне ставлення до масштабних галузевих метаморфоз

Якщо вдатися до трактувань економічної теорії, то реформи не завжди приводять до поліпшення рівня життя, оскільки основною їхньою метою має стати скорочення державних витрат. З першим наша влада точно не прогадала: ціни на «комуналку» зростуть, це очевидна аксіома. Але про оптимізацію державних витрат мова поки не йде.

Найбільш негативний промах на старті реформ, по-моєму, - це відсутність чіткої узгодженої інформації. Це саме те, чого не вистачає сьогодні громадськості, керівникам підприємств і, боюся, навіть самим чиновникам.

Відправна точка реформ - це критичний стан ЖКГ, гостра необхідність розпочати масштабну реконструкцію основних фондів і поступовий відхід від радянського методу управління. Кінцева точка в ідеалі повинна вивести галузь із тотальної збитковості і привести до ринкових цін і якісному наданню послуг. Про це говорилося неодноразово і цю мету ніхто не відміняв, вона правильна, вона необхідна. Але заради її досягнення необхідно приймати деякі непопулярні рішення.

На жаль, сьогодні середньостатистичний українець не розуміє, чому ціни ростуть, а якість послуг залишається колишньою. Це головна претензія людей, які, можливо, і згодні платити більше, але отримувати кращий продукт - чисту воду, охайний будинок, цілодобове, а не погодинне водопостачання. Тому можливо варто пояснити нам, українцям, основні принципи цієї реформи, перейти від монологу до діалогу. Не обов'язково бути експертом, щоб зрозуміти, що домівках необхідна реконструкція, трубопроводу і заміна ліфтів, ЖЕКам - негайне підвищення кваліфікації. Ми всі це розуміємо. «За лаштунками» владних коридорів знаходяться обрані владою шляхи подолання цих проблем і необхідні для цього ресурси. Проте, до цих пір незрозуміло, яку роль у зазначених процесах відіграє народ.

Лише після того, як зі стін Мінрегіонбуду, НКРЕ або знову створений національний регулятор почнуть ділитися вичерпними даними про хід, цілях і методах діяльності, у населення зникне відчуття нав'язування даних змін.

Час перейти до відвертого і конструктивної розмови, до якого будуть залучені громадські організації, експерти, громадські ради. Переконаний, що всі вони готові поділитися своїм досвідом, знаннями, напрацюваннями. Це один з ключових чинників успішності такої непростої справи як реформа життєво необхідної області.

Подальший розвиток ЖКГ - це справа, яка має лежати не тільки на плечах міністерства, а й усіх фахівців і представників територіальних громад. Проте перший крок залишається за представниками влади, які повинні стати доступними в плані надання якісної інформації і вчитися сприймати поради зі сторони, оскільки вони бувають дуже корисними.

Сергей Бульбас
 
Коментарі (0)
Блоги