Рус Укр
ГоловнаБлогиНадання неякісних ЖКП має бути для монополій занадто дорогим задоволенням
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

 





 


 

Надання неякісних ЖКП має бути для монополій занадто дорогим задоволенням

1552
Постанова КМУ № 151 є недосконалим інструментом для боротьби зі зловживаннями комунальних та енергетичних монополій. Документ надто лояльний по відношенню до надавачів неякісних житлово-комунальних послуг.

Чинний «Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості» затверджений Постановою КМУ від 17.02.2010 № 151 є недосконалим інструментом для боротьби зі зловживаннями комунальних та енергетичних монополій. Зазначений нормативний документ надто лояльний (гуманний) по відношенню до надавачів неякісних житлово-комунальних послуг.

Ця Постанова не здатна захистити споживачів від переплат за неякісні або надані не в повному обсязі житлово-комунальні послуги, а тим більше усунути причини переплат та запобігти їм у майбутньому. По відношенню до постачальників неякісних послуг вона працює за механізмом, який лише спонукає монополії й далі ошукувати громадян.

Мільйони споживачів отримують та оплачують: гарячу воду з заниженою температурою, питну воду не придатну для вживання без додаткової фільтрації, опалення яке не гріє приміщення до встановлених 18 градусів, - все це формує надприбуток монополій.      

Далі, користуючись Постановою КМУ від 17.02.2010 № 151, особливо обізнані споживачі вимагають проведення перерахунків від постачальника неякісної послуги, певна частка з заявників отримує цей перерахунок, але левова частина зайво стягнутих з громадян коштів залишається у монополії.

Постачальник, надаючи неякісні або не в повному обсязі житлово-комунальні послуги, жодним чином не ризикує, в найгіршому для нього варіанті, частину з зайво стягнутих коштів йому доведеться повернути, решта залишиться в нього.   

Яка монополія відмовиться від отримання легкого доходу, який не потребує вкладень та не несе ризиків?

Для виправлення ситуації та захисту споживачів від зловживань з боку надавачів неякісних житлово-комунальних послуг має бути запроваджена система штрафних санкцій за систематичне та/або навмисне надання неякісних послуг.  

Розмір штрафних санкцій має в декілька разів перевищувати розмір  незаконно отриманих коштів, як варіант систематичне (навмисне) надання неякісних (не в повному обсязі) житлово-комунальних послуг можливо прирівняти до «зловживання монопольним становищем», за яке передбачено штрафні санкції до 10% від річного доходу порушника.

Головне, щоб надання неякісних (не в повному обсязі) житлово-комунальних послуг,  стало для монополій занадто дорогим задоволенням. 

Тарас Галайда
 
Коментарі (0)
Блоги