Рус Укр
ГоловнаБлогиСпец рахунки для інвестпрограми: місія нездійсненна
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Спец рахунки для інвестпрограми: місія нездійсненна

4748
9 жовтня 2013 року Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 750, яка істотно ускладнила життя суб’єктам господарювання - ліцензіатам у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення

   Нагадаю, в цій постанові мова йдеться про необхідність відкриття ліцензіатами в уповноважених банках (Ощадбанк та Укргазбанк) рахунків із спеціальним режимом використання для виконання інвестиційних програм, затверджених Нацкомпослуг.

     Механізм реалізації цієї постанови виписаний таким чином, що ліцензіати з коштів, що надходять на їх поточні рахунки, щоденно перераховують на спеціальний рахунок кошти в обсязі, передбаченому в установлених тарифах для виконання інвестиційних програм, при цьому використання зазначених коштів у будь-яких інших цілях забороняється.  Контроль за цільовим використанням ліцензіатами коштів із спеціальних рахунків згідно цієї постанови покладено на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.

   Відтак, вже чотири місяці поспіль Нацкомпослуг письмово вимагає від ліцензіатів негайно відкрити поточні рахунки із спеціальним режимом використання в уповноважених банках та почати відраховувати на них кошти для проведення розрахунків за інвестиційними програмами. На думку Нацкомпослуг, ліцензіати свідомо зволікають з відкриттям спец рахунків, а відтак свідомо саботують виконання постанови № 750, адже дуже не хочуть, щоб рух коштів ліцензіатів став надбанням громадськості.

    При цьому, Нацкомпослуг не спадає навіть на думку, що окрім власних постанов та підзаконних актів КМУ, існує  інші закони держави Україна, які обов’язкові для виконання всіма громадянами та юридичними особами.

  Мова йде про норми та приписи Закону України № 606-ХІV «Про виконавче провадження», яким зв’язані всі без винятку ліцензіати у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, адже більша частина заборгованості  підприємств теплоенергетики та теплоелектроцентралей за спожитий природний газ, а це не багато, ні мало  17 млрд. грн., стягнено з ліцензіатів рішенням господарських судів і знаходиться на примусовому виконанні підрозділів Державної виконавчої служби. Так само примусово стягуються державними виконавцями борги водопостачальних підприємств за електроенергію, які  на початок 2014 року становлять 3,9 млрд. грн.

   Оскільки основні засоби виробництва та устаткування  більшості ліцензіатів знаходиться в комунальній власності тієї чи іншої територіальної громади, то його просто неможливо описати та продати на аукціоні за борги. Тому самим дієвим та реальним  інструментом для примусового стягнення боргу з комунальних підприємств є накладання державним виконавцем арешту на рахунки підприємства.
При цьому згідно ч. 6 ст. 65 Закону України «Про виконавче провадження» відкриття нових рахунків у банківських установах після арешту рахунку та оголошення заборони на відкриття нових вважається умисним ухилянням від виконання рішення суду та підпадає під ознаки злочину, передбаченого ст. 382 Кримінального кодексу України – «Невиконання судового рішення»».
   Тобто, відкриття керівником суб’єкта господарювання – ліцензіата в уповноваженому банку поточного рахунку із спеціальним режимом використання, як того вимагає постанова КМУ № 750 та Нацкомпослуг, в ситуації, коли державною виконавчою службою здійснюється примусове виконання рішення суду про стягнення заборгованості та вже накладено арешт на існуючі рахунки ліцензіата – є підставою для звернення державного виконавця до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення та відкриття кримінального провадження за ст. 382 КК України.
  Тим більше, що Ощадбанк та Укргазбанк відмовляються відкривати тільки поточні рахунки із спеціальним режимом використання, що дало би можливість захистити керівника ліцензіата від кримінального переслідування, ліцензіатам натомість пропонується відкрити спочатку основний розрахунковий рахунок, а потім в додаток до нього рахунок зі спеціальним режимом використання, що означає 100% пред’явлення звинувачення керівнику підприємства.
   Неодноразові листування ліцензіатів з Нацкомпослуг з приводу неможливості відкриття спец рахунків за постановою № 750, численні письмові роз’яснення відділів Державних виконавчих служб ліцензіатам та Нацкомпослуг про неможливість надання згоди на відкриття спец рахунків не змогли донести до посадових осіб Нацкомпослуг «меседж» про те, що необхідно вносити зміни до постанови № 750, що ліцензіати не від бажання приховати кошти від контролюючого органу не відкривають спец рахунки, а від не бажання сісти за грати.
   Останній лист Нацкомпослуг від 17 січня взагалі є квінтесенцією правового нігілізму та кричущої не фаховості  апарату Нацкомпослуг. В ньому йдеться про те, що Комісія з розумінням ставиться до ситуації, що склалася  у зв'язку з арештом грошових коштів, що містяться на рахунках в банках. Разом з цим, з метою не допущення порушень вищезазначених законодавчих актів, Комісія звертає увагу на необхідність вжиття необхідних заходів щодо зняття арешту з майна відповідно до вимог статті 60 Закону України «Про виконавче провадження», про що ліцензіату необхідно проінформувати та підтвердити відповідними документами.
  Мабуть спеціалістам Нацкомпослуг невідомо, що згідно ст. 60 Закону України «Про виконавче провадження» ви значено лише три підстави для зняття арешту з майна боржника:
    1. За  постановою начальника відповідного відділу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець,  якщо виявлено порушення  порядку  накладення арешту,  встановленого цим Законом.
   2. У випадках прийняття рішення судом про те, що арештоване майно не належить боржникові,
  3. Ліцензований експерт надасть висновок щодо  неможливості чи  недоцільності реалізації арештованого майна боржника у зв'язку із значним ступенем його  зносу або  пошкодженням.
   Отже, оскільки заборгованість ліцензіатів за спожиті енергоносії становить більше 20 млрд. грн., вона стягнена за рішеннями суду, які вступили в законну силу, виконавчі провадження були відкриті державними виконавцями у відповідності до вимог Закону України «Про виконавче провадження», постанови про арешт коштів на банківських рахунках у відношенні ліцензіатів  були винесені в межах повноважень, наданих державному виконавцеві Законом України «Про виконавче провадження», кошти, на які накладено арешт, належать виключно ліцензіату,  то жодних підстав для зняття арешту з коштів, як містяться на рахунках ліцензіатів  у банківських установах, в порядку ст. 60 Закону України «Про виконавче провадження» не має.
   Цікаво про які саме необхідні заходи щодо зняття арешту з майна керівник ліцензіата повинен проінформувати Нацкомпослуг, якщо Закон № 606-ХІV містить вичерпний перелік підстав для зняття арешту з майна боржника, наведений вище? Про те, що керівник дав хабар начальнику ВДВС, а той погодився скасувати всі постанови про арешт? Або про те, що натиснули на суддю і змусили прийняти рішення, що кошти ліцензіата належать комусь-іншому? Або про те, що експерт Пупкін надав висновок про те, що кошти, які є на арештованих рахунках настілки зносилися, що не можуть бути визнані засобом платежу? Або про те, що відділ ДВС було взято штурмом і під тиском працівників ліцензіата скасовано арешт та дозволено відкривати рахунки в будь-яких банках?
   Я розумію, що Нацкомпослуг знаходиться ще на стадії становлення, що дуже чого ще не врегульовано, але ж панове, ніхто здоровий глузд поки що не відміняв. 
Андрій Осадчий
 
Коментарі (6)
Иван Смольный4
31 Січня 2014 p. 13:47
Мабуть загальні протестно-революційні настрої. коли доцільність переважує і здоровий глузд і будь яку практичну логіку наклали відбиток й на нормотворчість та взагалі роботу Нацкомпослуг. Хоча, і до того, як не раз підкреслювалося на сторінках УК різними дописувачами , у т.р. й мною, рівень загальний професійності регулятора м'яко кажучи був невисокий.Однією з причин цього є засилля в Нацкомпослуг олігархічних лобістів, які у будь який спосіб пробують захистити інтереси їх "господарів". У даному випадку, отримати кошти за енергоносії, незважаючи не на що.
SERGEY4
01 Лютого 2014 p. 09:02
С "здоровим глуздом " на данном этапе становления НКРКП действительно большие проблемы , посмотрите на членов комиссии , все специалисты широкого профиля от булоШника до макшрейдера , так чему удивляемся ?
Юра-1
05 Лютого 2014 p. 10:30
Хочу звернутися до "умніків" що коментують - раз такі вумні то поки шухєр в країні може самі в комісію балотуватиметесь? порядок наведете, анархія штука прикольна) а поки назначати будуть, щоб без діла не сидіти, трохи труби в жеках покрутите, щоб розуміти з якого боку різьба накручується:0 а щодо пана Осадчого то хочу відзначити що він читає листи неуважно (недочитує або через слово) і цитує законодавство не у повному обсязі. Одним словом хитрий гі**юк але ту**й) А ліцензіатам треба мозок включати і законодавство вивчати замість того щоб до комісії убогих питань не задавати. І на останок, перш ніж когось в чомусь звинувачувати вивчіть уважно (для Осадчого: разів щонайменще 50 а то, як відомо, у курей мозок маленький, не відразу все уловлює)повноваження того кого звинувачуєте.
Мария Цатурян1
05 Лютого 2014 p. 22:25
Юрий, создавая рубрику Блоги, а также предоставляя читателям возможность комментировать материалы на сайте, редакция У.К. предполагала, что это станет площадкой для профессиональной дискуссии, где каждый может зайти и высказать свое мнение, поделиться своими выводами о ситуации в ЖКХ в блоге. НО мы и представить себе не могли, что эта площадка станет местом для оскорбления других людей (совершенно беспочвенных)и коллектива редакции У.К. Если Вы зарегистрировались у нас на сайте исключительно для того, чтобы обливать грязью Андрея Осадчего или кого-то другого - я Вам сразу предлагаю покинуть наш портал. Если Вы настроены на экспертную дискуссию и цивилизованный обмен мнениями - мы рады Вас приветствовать. Я понимаю, что ситуация в стране и в отрасли способствует проявлению негативных эмоций, но здесь - не помойная яма. Если Вам есть, что возразить г-ну Осадчему с профессиональной точки зрения - ждем от Вас блог с аргументами. Будут сложности с его публикацией - я лично помогу. В противном случае, я буду закрывать доступ к комментариям для агрессивно настроенных и оскорбляющих других. Надеюсь на понимание. С уважением, главред У.К.
Андрій Осадчий2
05 Лютого 2014 p. 11:10
Вбачається, що читача Юру не задовольняють нормальні коментарі і правда, яку пишуть на цьому сайті. Помітно, що людина дуже нервується, вживає ненормативну лексику, показує свій низький рівень вихованості. Так поводиться людина, якій немає що сказати, вона не має аргументів, тому переходить до образ. Особисто я вибачаю читачу Юрі ці образи."Но что значит прощать? Прощать - это значит не помнить обиды, покрывать все любовью, делать добро и ни в коем случае не мстить за себя. "А Я говорю вам: любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящих вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас. Да будете сынами Отца вашего Небесного" (Мат. 5:33-45). Заметим, что, поступая так, мы отнимаем желание у наших обидчиков поступать с нами несправедливо. Апостол Петр говорит, что, делая добро, мы заградим уста невежеству безумных людей (1 Пет. 2:15)".
Sergiy1
11 Лютого 2014 p. 14:48
Пане Андрію! Дванадцять балів з плюсом!(Якщо хочете то біль зрозуміле ПЯТЬ з плюсом)
Блоги