Рус Укр
ГоловнаБлогиПро норми споживання газу та гарячу воду і не тільки
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Про норми споживання газу та гарячу воду і не тільки

3571
В газетах пишуть, що Київгаз донарахував плату за газ тим киянам, домівки яких не обладнані лічильниками та у яких не було централізованого постачання гарячої води.
В газетах пишуть, що Київгаз донарахував плату за газ тим киянам, домівки яких не обладнані лічильниками та у яких не було централізованого постачання гарячої води.
 
Маю що сказати. На жаль, це погані, дуже погані та ще гірші речі.
 
1. КиївГазЕнерджі (а не Київгаз, як пишуть в газетах), як і будь-який інший постачальник газу на цілком законних підставах може донарахувати плату за газ тим споживачам, помешкання (або багатоквартирні будинки) яких не обладнані лічильниками газу (індивідуальними та/чи загальнобудинковими) в разі перерви в централізованому постачанні гарячої води. При цьому наявність та використання електричного водонагрівача (бойлера), як це найчастіше буває в таких випадках не впливає на донарахування.
 
2. Далі - гірше. КиївГазЕнерджі/Київгаз в повідомленні, яке було розіслало споживачам обґрунтовує свою вимогу та величину донарахування постановою КМУ від 23.03.2016 № 203. Це протизаконно, але від цього нікому легше не стане. Справа у тому, що зазначена постанова визнана судом протиправною та нечинною. Рішення суду набрало законної сили 9 серпня ц.р., а зважаючи на рішення суду та його роз’яснення судом в аналогічній справі про визнання протиправною та нечинною постанови КМУ від 29.04.2015 № 237, постанова КМУ від 23.03.2016 № 203 визнана протиправною та нечинною з моменту її прийняття. В тій же справі визнано протиправним та нечинним пункт 1 переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 № 204, який передбачав втрату чинності постанови КМУ від 08.06.1996 №619 "Про затвердження норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників". 
 
За цим хитросплетінням судових рішень дуже простий висновок – з 24.03.2016 і до моменту поки не вступить в дію нова постанова КМУ (про це нижче) діють норми споживання газу, визначені постановою КМУ № 619 в редакції чинній з 1996 року без будь-яких змін, які вносились в неї. Які ці норми?
 
Плита газова за наявності централізованого гарячого водопостачання - 9,8 м3/місяць/особа
 
Плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача – 18,3 м3/місяць/особа
 
Це в ТРИ рази більше ніж норми в постанові КМУ № 203, які дорівнюють 3,3 та 5,4 м3/місяць/особа, відповідно
 
Тому за час відсутності гарячої води доплатити прийдеться не за (5,4-3,3)=2,1 м3/місяць/особа, а за (18,3-3,3)=15 м3/місяць/особа. Тобто більше ніж в СІМ раз більше!
 
Скільки мають доплати кияни, які не мали гарячої води за газ? Біля півмілярда гривень. Але це ще не все.
 
3. І найгірше. Все це стало можливим бездарної регуляторної політики Мінпаливенерго та КМУ. Нагадаю, що суди визнали протиправним/незаконними та нечинними декілька постанов (або її частин) КМУ з цього питання - № 237, № 203 та № 204. Все це відбувалось за одним і тим же сценарієм – порушення процедури підготовки та прийняття регуляторного акту. Чи є це випадковістю? По-перше, маю сумніви щодо випадковості, а по-друге – це не настільки важливо, бо фінансові наслідки для споживачів колосальні – мільярдні донарахування. Але найгірше, що зроблено як відпрацьована схема – приймається постанова із низькими нормами споживання, суспільство заспокоєне і в ейфорії перемоги, а через 2,5 роки «ейфорійне» рішення скасовуються і норми стають ще вищими ніж були до цього і відіграти назад вже немає можливості. І це стосується не лише споживачів, в яких не було гарячої води, а всіх споживачів без лічильника.
 
Якою може бути величина донарахувань за газ всім українцям, які не мали лічильників газу цих 2,5 роки? Щонайменше 15 мільярдів гривень!!! Що може спасти від цього? Деякі урядовці зазвичай згадують про відсутність законодавчого встановленого механізму таких донарахувань. Але аргумент дуже слабкий, бо юристи швидко розкладуть як це можна стягнути.
 
4. Лічильник газу міг би вирішити проблему з донарахуваннями, але лічильник не поставиш заднім числом. Встановлені урядом низькі норми споживання зіграли злий жарт із споживачами – вони втратили мотивацію до самостійного встановлення лічильників. Але норми скасували та підвищили заднім числом, і за ці 2,5 роки донарахувань той лічильник би окупився навіть при споживанні лише для газової плити.
 
5. Здавалось би встановлення лічильника сьогодні вирішить проблеми в майбутньому. 100%. Але питання за чий рахунок ставити лічильник? Минулого року Верховна рада прийняла закон, який дозволяє споживачу, який поставить лічильник в 2018 році за свій рахунок компенсувати ці витрати за рахунок облгазу. Що б це запрацювало Уряд мав розробити відповідну постанову. До сьогодні її немає, а рік вже закінчується і ніхто жодного лічильника за цим механізмом компенсації не поставить.
 
 
 
Питання прості. Хто зробив все для того, щоб регулярно програвати суди по нормах на користь газзбутів/облгазів? Цей хтось "в темі і в долі"?

На кону "всього-на-всього" 15 млрд грн! Чи українці занадто багаті щоб наймати таких "дешевих" чиновників? 

Олексій Хабатюк
 
Коментарі (2)
Коля Пухов
27 Жовтня 2018 p. 00:27
Щодо енергозбереження, то працівники державних бюджетних установ, часто на протязі усього робочого дня мікроволновками, електрочайниками та іншими електроприладами спалюють державну електроенергію. Навіщо те енергозбереження, адже держава розрахується за будь-яку кількість спаленої для особистих потреб електроенергії. -----------------------------------------------------А тепер уявіть, що буде, якщо дома у цих держпрацівниць поставлять ІНДИВІДУАЛЬНІ ГАЗОВІ ЛІЧИЛЬНИКИ - вони за для економії газу і усю їжу для своєї сім"ї будуть готувати на роботі. -----------------------------------------------У нас працівники держустанов складають переважну більшість зайнятого населення , але вони не виробляють ні матеріальних речей, ні духовних цінностей. Тобто, їх завищене енергоспоживання не є виправданим.
Коля Пухов
27 Жовтня 2018 p. 00:31
В частных хозяйствах летом тёплую воду получают путём подогрева на солнце. Для этого воду заливают в резервуары, окрашенные в чёрный цвет. Резервуары с водой в течение дня находятся под палящим солнцем, и к вечеру тёплая вода готова. Кроме экономии газа , вода, подогретая на солнце полезнее, чем на газу.-----------------------------------------------------------А почему этого не делать летом в масштабе города и брать за тёплую воду плату , как за горячую?
Блоги