Рус Укр
ГоловнаБлогиПро деякі суттєві зміни в законодавстві про ЖКГ
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Про деякі суттєві зміни в законодавстві про ЖКГ

3794
На прикінці квітня 2014 р, а якщо бути точнішим 26.04.2014, вступив у силу ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії».

 На прикінці квітня 2014 р, а якщо бути точнішим 26.04.2014, вступив у силу ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії». Як прийняття,так  і вступ у силу цього НПА, на фоні політичних подій не було поміченим. Але, зазначений ЗУ містить новели суттєво впливаючи на взаємовідносини у сфері ЖКГ.

Дозволю собі коротко прокоментувати окремі положення цього документу.

 

1.     Законом було внесено доповнення до п. 3 частини першої статті 1

 ЗУ"Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" , а саме додано слова - "а також тарифи на послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для суб’єктів, які є виконавцями цих послуг".

Зазначеним доповненням законодавець відніс до сфери регулювання Нацкомпослуг  тарифи на комунальні послуги з ЦО, ГВП та ХВП, регулювання яких до цього знаходилося у компетенції ОМС.

Новаторство, безперечно немає ніякого відношення до популярного зараз тренду щодо децентралізації влади та повноважень. Але, враховуючи махровий правовий нігілізм «на місцях», регуляторний вплив Нацкомпослуг може, як мінімум, забезпечити відносну  виваженість правової та економічної складової при тарифоутворенні.

 

  1. Згідно внесених до ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» змін, а саме  п.4

ст. 7; п.4, п.5 ст 19, ОМС втратили право визначення виконавця послуг з ЦО, ГВП та ХВП.

За Законом, такими виконавцями є суб’єкти господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальні організації) та ті що провадять господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення.

З моєї точки зору, новели частково упорядковують правовідносини у цій сфері, але вважаю, що зміни були внесені алогічно і без врахування окремих норми цього ж Закону, що приведе у майбутньому до виникнення правових колізій, які можуть бути ефективно використані сторонами у судових спорах.

 

  1. Згідно внесених до ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» змін, а саме

доданого до ст. 26 п.7, договір на надання послуг з централізованого

опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що укладається виконавцем із споживачем - фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, є договором приєднання".

Цитую ст.  Статті 634. ЦКУ, бо це важливо.

«1. Договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

2. Договір приєднання може бути змінений або розірваний на вимогу сторони, яка приєдналася, якщо вона позбавляється прав, які звичайно мала, а також якщо договір виключає чи обмежує відповідальність другої сторони за порушення зобов'язання або містить інші умови, явно обтяжливі для сторони, яка приєдналася. Сторона, яка приєдналася, має довести, що вона, виходячи зі своїх інтересів, не прийняла б цих умов за наявності у неї можливості брати участь у визначенні умов договору.

3. Якщо вимога про зміну або розірвання договору пред'явлена стороною, яка приєдналася

до нього у зв'язку зі здійсненням нею підприємницької діяльності, сторона, що надала договір для приєднання, може відмовити у задоволенні цих вимог, якщо доведе, що сторона, яка приєдналася, знала або могла знати, на яких умовах вона приєдналася до договору.»

З цитати, навіть необізнаному у юриспруденції читачу зрозуміло, що договір приєднання суттєво обмежує права сторони що приєднується до нього  (тут - споживача послуг).

Також, саме визначення що таке договір приєднання, в частині встановлення його умов у формулярах та інших стандартних формах однією зі сторін, розпливчате та  потребує додаткових роз’яснень зі сторони законодавця.

 

  1. Згідно внесених до ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» змін, а саме

доданого до ст. 29 п. 3, договір на надання послуг у багатоквартирному будинку з ЦО, ГВП та ХВП, укладається безпосередньо між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцями цих послуг.

            Норма, яка безспірно є прогресивною і значно упорядковує правовідносини поміж споживачами на виконавцями послуг, якби не але. А саме, знову законодавець не враховує зміст новел того ж закону, до якого вносить зміни. Наприклад, яким чином виконавець послуг з ЦО, ГВП та ХВП має виконувати вимоги п.п. 2, 5, 7, ч. 2 ст. 21 Закону? Колізія одначе. І таких колізій можна «нарити» не одну.

 

Також ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» містить зміни до низки ЗУ щодо рахунків зі спеціальним режимом використання, порядку розрахунків та термінів, на яких я не вважаю необхідним акцентувати увагу за їх відносною не суттєвістю.

Иван Смольный
 
Коментарі (0)
Блоги