На сайті Мінрегіонбуду за адресою: http://minregion.gov.ua/zhkh/ekspluataczija-zhitla/schodo-vydsutnosty-priladyv-opalennya-u-kvartiry-ta-narahuvannya-plati-za-poslugu-z-centralyzovanogo-opalennya/ знаходиться нижче приведене непорозуміння.
Що воно таке, з точки зору юриспруденції, визнати неможливо.
НПА? Ні. Відсутні обов’язкові реквізити. Роз’яснення? Теж ні, бо теж відсутні реквізити, та навіть ПІП та підпис надавача роз’яснення! Відповідно офіційний статус писання прагне до нуля.
Можна було б проігнорувати це породження міністерського черева, так як жодних законних підстав щодо слідування викладеному немає.
Одначе, враховуючи важкість вирішення самого питання – припинення тепло виками здійснення нарахування плати за послуги з ЦО при відсутності приладів опалення у квартирі та фактичного відключення квартири від внутрішньо-будинкової системи ЦО і те, що без сумніву ВИКОНАВЦЯМИ послуг з ЦО приведений текст буде використано для мотивування відмови у припиненні нарахувань, лише на підставі того, що він знаходиться на офіційному сайті Мінрегіонбуду, я вважаю доцільним прокоментувати текст у підстрочному режимі, виділеним курсивом.
09.08.2013
Щодо відсутності приладів опалення у квартирі та нарахування плати за послугу з централізованого опалення
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» (далі – Постанова № 630) централізоване опалення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу), яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання.
У пункті 22 типового договору, затвердженого Постановою № 630, зазначено точки розподілу, в яких здійснюється передача послуги з централізованого опалення від виконавця споживачеві - відгалуження від стояків у межах квартири.
Відповідно до пункту 3.44 СНиП 2.04.05-91 «Отопление, вентиляция и кондиционирование» в системах водяного опалення слід застосовувати опалювальні прилади з гладкою поверхнею, зокрема:
«а) радиаторы секционные;
б) радиаторы панельные спаренные или одинарные для помещений, в
которых отсутствует выделение пыли горючих материалов…;
в) отопительные приборы из гладких стальных труб».
Оскільки послуга з централізованого опалення надається з використанням внутрішньобудинкової системи опалення та опалювальних приладів, встановлених у квартирі споживача, у разі демонтажу цих приладів немає споживання теплової енергії та, відповідно, не забезпечується нормативна температура повітря. Крім того, у цьому випадку немає точок розподілу, в яких здійснюється передача послуги від виконавця споживачеві - відгалуження від стояків у межах квартири.
Таким чином, має місце припинення надання послуги з централізованого опалення шляхом відключення від внутрішньобудинкової системи теплопостачання.
Коментарій:
До цього місця, нічого особового. Логіка більш менш витримана, висновок теж очевидний.
Виходячи з положень пункту 1.4.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за № 927/1120 (далі – Правила), демонтаж у квартирі приладів опалення є переобладнанням.
Коментарій:
А ось тут вже пани з Мінрегіону видають бажане за дійсне, допускаючи натяги та припущення! Скісно, таке трактування припустиме, якщо додатково має місце улаштування індивідуального опалення. І не більше.
У якості аргументації приводжу витяг з зазначених Правил, а саме приведене в правилах значення терміну переобладнання, та пункт 1.4.2. на який посилаються у Мінрегіоні:
«Переобладнання - улаштування в окремих квартирах багатоквартирних будинків індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.»
«1.4.2. Переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів;
влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.»
Може я трохи й підсліпуватий, але не настілки щоб не побачити відсутність у новелі будь якої згадки про демонтаж приладів опалення! Або смислового синоніму. Новела містить вичерпний перелік дій, приладів та обладнання, і не передбачає неповноти переліку через частку «ТОЩО», яка як правило використовується у НПА саме для цього.
Відповідно до статей 100, 152 Житлового кодексу Української РСР саме органи місцевого самоврядування надають дозволи на проведення переобладнання квартир у житлових будинках.
Коментарій:
Немає жодних заперечень!
Якщо при відключенні квартири від централізованого теплопостачання не було дотримано вимог Житлового кодексу Української РСР та Правил, такі дії слід вважати самочинними. У цьому випадку нарахування плати за централізоване опалення є правомірним.
Коментарій:
Упс. Писали, писали – дописалися!
З якого дива зроблено такий висновок?! Що шановні юристи-спеціалісти Мінрегіону курили чи пили перед тим, як прийти до цього переконання при написання останнього абзацу, враховуючи що все до нього ними написане прямо вступає у протиріч висновку. А може не курили і не пили, а свідомо за наказом вводять споживача в оману, підігруючи теплоенергетичному лобі?!
Чи зважили пани-писаки, що у попередніх абзацах вони самі вказують, що «..має місце припинення надання послуги з централізованого опалення шляхом відключення від внутрішньобудинкової системи теплопостачання»?!
Пани з Мінрегіонбуду пропонують здійснювати нарахування за те чого не немає, за послуги які не надавалися?! Це вже навіть не поле чудес у країні дурнів.
Більш того пропонуючи здійснювати нарахування за фактично ненадані послуги, та відповідно відмовляти споживачам у перерахуванні їх вартості, Мінрегіонбуд штовхає підприємства теплоенергетичної галузі, які в основному і є виробниками-виконавцями послуг, до фальшування фінансової та статистичної звітності, у т.р. звітності про структуру споживання газу (при виробництві теплової енергії для різних категорій споживачів), що приводе до незаконного одержання ними субвенцій з державного бюджету для компенсації різниці у тарифах, пільг та субсидій. Також наслідком зазначених дій буде спотворення розрахункових та звітних даних щодо кількості та вартості використаного для виробничих потреб газу та електроенергії у розрахунковому періоді і відповідно створює можливість для розкрадання фінансових та енергоресурсів.
Фактично Мінрегіонбуд благословляє виконавців послуг з ЦО на скоєння кримінальних правопорушень, які можуть кваліфікуватися за ст. 210 Кримінального Кодексу України (ККУ), як нецільове використання бюджетних коштів, за ст. 222 ККУ, як шахрайство з фінансовими ресурсами, та за ст. 364 ККУ , як зловживання владою та службовим становищем.
Вважаю, що при більш прискіпливому аналізу суті писання та можливих наслідків слідування написаному перелік негативу тільки збільшиться.
Отакі діла Панове.