Рус Укр
ГоловнаБлогиМінімальна питома частка - воронка махінацій КТЕ з платіжками за опалення
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Мінімальна питома частка - воронка махінацій КТЕ з платіжками за опалення

3262
У світлі отримання Україною офіційного статусу кандидата у члени ЄС, хочу поділитись із колегами, експертами, ЗМІ останніми напрацюваннями у викритті незаконних донарахувань за опалення, які використовують комунальні монополісти.
Раніше, до 2020 року найбільше зловживань було навколо визначення фактичного об’єму спожитої енергії. Люди жалілися, що по лічильниках у них виходить один об’єм Гігакалорій, а у платіжках приходять суми за  більший об’єм. Користуючись непрозорою системою розрахунків і некоректному застосуванню різних методик підрахунку, від КТЕ надходили квитанції з непідтвердженими сумами. Крім того, в багатьох  ЖК людям робили незаконні перерахунки заднім числом, де також з`являлись незрозумілі, іноді п’ятизначні донарахування.
 
Останнім часом у процесі розслідування численних скарг мешканців Києва на платіжки за опалення від КП «Київтеплоенерго», з’ясувалося, що зараз активно застосовується інша незаконна схема. А саме - донарахування до заявлених клієнтом сум у платіжках, які він передає до КТЕ, мінімальної питомої частки. Таку незаконну схему помітили у ряді ЖК Оболонського району м. Києва.
 
Хочу нагадати, що методика із застосуванням мінімальної частки питомого споживання тепла застосовується в тих випадках, коли зафіксований у квартирних/будинкових лічильниках об’єм спожитого тепла за означений період менше, ніж визначений нормативами об’єм у вигляді мінімальної частки на фіксовану площу. Це було прийнято для того, щоб забезпечити економічну обґрунтованість та мінімальну окупність теплових послуг, щоб теплопостачальники не збанкрутіли.
 
Такий принцип унеможливлює ситуації, коли «хитрі» мешканці-клієнти взагалі вимикали опалення, і підігрівались за рахунок оточуючих квартир. І як законослухняний громадянин, що піклується про добробут і законність, я цілковито підтримую формат обов’язкової мінімальної оплати за опалення. Бо інакше комунальні послуги буде, взагалі, невигідно та збитково  виробляти і доставляти до місць споживання (будинків). А за наявної системи із обов’язковим мінімальним платежем, усі люди будуть змушені включати опалення та споживати, принаймні, мінімальний обсяг теплової енергії. Навіть, якщо ти, взагалі, не включав у квартирі тепло – все одно маєш заплатити фіксований мінімум. І це - об’єктивно справедливо і економічно обґрунтовано.
 
Але певні ділки у КТЕ використовують цю методику непрозоро. Зокрема, в багатьох ЖК люди зіткнулись із нарахуванням мінімальної питомої частки у неправомірний спосіб. Особливо це стосується нарахувань за МЗК (місця загального користування), які буває важко точно обміряти і де легко заховати неправомірні нарахування. Яскравий приклад такої незаконної схеми бачимо у ЖК на Оболонській набережній 1, корп.3 і аналогічних будинках в цьому районі.
 
Якщо подивимось у правила розрахунку щодо МЗК, опублікованими на сайті ВР, там чітко сказано, що мінімальна частка не донараховується, якщо об’єм спожитої енергії не менший за цю частку. Таким чином, «Для споживачів, приміщення яких оснащені вузлами розподільного обліку, розподілене питоме споживання теплової енергії в розрахунку на 1 квадратний метр площі (1 кубічний метр об’єму) квартири (іншого приміщення) не може становити менше мінімальної частки питомого споживання теплової енергії, яка визначається згідно з методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.»
 
Крім того, в наказі №315 Мінрегіону: Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг: у главі  VI п.2. «Визначення та розподіл обсягу спожитої у будівлі/будинку теплової енергії на загальнобудинкові потреби опалення» вказана формула щодо розрахунку показників по МЗК, а також чітко зазначено: «2. У кожному розрахунковому періоді протягом опалювального періоду перевіряється дотримання вимоги щодо мінімального споживання теплової енергії в опалюваних приміщеннях, оснащених приладами розподільного обліку теплової енергії. При перевірці спожитий опалюваним приміщенням обсяг теплової енергії на опалення, визначений за показаннями приладу (приладів) розподільного обліку теплової енергії та віднесений до загальної/опалюваної площі/об’єму цього приміщення, порівнюється з мінімальною часткою середнього питомого споживання теплової енергії. У разі недотримання цієї вимоги опалюваному приміщенню донараховується обсяг теплової енергії за такими формулами:» Тобто законодавець не надає жодних вказівок, чи рекомендацій плюсувати мінімальну частку до загальних розрахунків, які не є меншими мінімальної  частки середнього споживання.
 
Зокрема, у випадку із будинком на Оболонській набережній, 1, корп. 3, замість того, щоб або рахувати оплату за наявними показниками, які чітко перевішують мінімальну питому частку (якщо зафіксовані показники по МЗК менші від мінімалки), вони вирішили рахувати за незаконною схемою. Ще раз проговорю сутність цієї схеми: брати зафіксовані у лічильниках показники спожитого МЗК тепла і додавати до них вартість мінімальної частки, передбаченої для споживання МЗК. Тобто, рахувати за подвійною системою, брати подвійну платню. А це - пряме і грубе порушення закону. 
 
Що це - некомпетентність і грубі помилки, або свідома махінація, належить розібратися правоохоронним органам.
 
Зараз наші партнери по ЗМІ довели факти таких зловживань до Кабміну (Мінрегіон), КМДА, та інших відповідальних структур. Чекаємо на офіційну реакцію від «Київтеплоенерго».
 
Наближається новий, дуже важкий опалювальний сезон. І зараз дуже важливо відновити довіру між населенням та постачальниками комунальних послуг. Якщо зловживання з платіжками будуть масово продовжуватись, то КТЕ і інші комунальні монополісти ризикують зіткнутися із тотальною зневірою людей і кризою неплатежів. Що у військовий час буде сприйматись як саботаж і змову проти Держави зі сторони недобросовісних комунальників. Тим більше, тепер, коли Україна отримала унікальний шанс стати процвітаючою європейською державою, ми не маємо права зруйнувати наше майбутнє.
Вадим Чунжин
 
Коментарі (0)
Блоги