Рус Укр
ГоловнаБлогиЯк законо протидіїти ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

Як законо протидіїти ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»

6348
Рекомендації, щодо законої протидії Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», пропонує громадськості нову модель, згідно якої предбачено створення ОСББ, визначати управителя, і основні зміни внесені до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків», а ремонт будинку попереднім балансоутримувачем став неможливим, то решта чинного законодавства, що також регулюють відносини власника квартири з суб’єктами госпорювання. 
 
Якщо пійти цим шляхом, що пропонується Законом, то врешті решт, власник квартири може втратити, з різних обставин, своє майно, і мати дуже складні стосунки з управителем при здійснені ним управління спільного майна.
 
Таким чином, хто має намір виконувати приведені у законі норми, і створювати ОСББ і управителів, згідно Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», і врешті решт втратити свою власність, то хай так і робить. Ніхто не може людині заперечувати зробити свій вибір. 
 
Але, є інший шлях, який такох опирається на нормативну базу чинного законодавства, що не суперечить, і не відчула змін від Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
 
Цей шлях починається із застосування ст.10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», а саме: 
 
«1.Утримання  приватизованих  квартир  (будинків),  житлових приміщень у   гуртожитках  здійснюється  за  рахунок  коштів  їх власників  згідно  з  Правилами користування  приміщеннями  жилих будинків  та прибудинкових територій, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них.
{Пункт  1  статті  10  із  змінами,  внесеними згідно із Законами N  500-VI  (  500-17  )  від 04.09.2008, N 3716-VI ( 3716-17 ) від 08.09.2011} 
 
2. Власники  квартир  багатоквартирних  будинків та житлових приміщень  у  гуртожитку  є  співвласниками допоміжних приміщень у будинку    чи   гуртожитку,   технічного   обладнання,   елементів зовнішнього  благоустрою  і  зобов'язані  брати участь у загальних витратах,   пов'язаних   з   утриманням  будинку  і  прибудинкової території   відповідно   до   своєї  частки  у  майні  будинку  чи гуртожитках.  Допоміжні  приміщення  (кладовки,  сараї  і  т. ін.) передаються  у  власність  квартиронаймачів  безоплатно  і  окремо приватизації не підлягають. {Пункт  2  статті  10  із  змінами,  внесеними згідно із Законами N  500-VI  (  500-17  )  від 04.09.2008, N 3716-VI ( 3716-17 ) від 08.09.2011} 
{Офіційне  тлумачення положень пункту 2 статті 10 див. в Рішенні Конституційного Суду N 4-рп/2004 ( v004p710-04 ) від 02.03.2004} {Офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 зі змінами див. в  Рішенні  Конституційного  Суду N 14-рп/2011 (v014p710-11) від 09.11.2011 } 
 
3.Власники  квартир  багатоквартирних  будинків,  житлових приміщень у гуртожитках можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відповідно до закону. {Пункт  3  статті  10 в редакції Законів N 500-VI (500-17) від 04.09.2008, N 3716-VI (3716-17) від 08.09.2011} 
 
4. Державні  комунальні підприємства  по  обслуговуванню  та ремонту житла зобов'язані  здійснювати обслуговування  та  ремонт приватизованого  житла,  надавати  мешканцям комунальні  та  інші послуги  за  державними  розцінками  і  тарифами. Контроль за додержанням розцінок і тарифів здійснюють фінансові органи. 
 
5.  Користування  закріпленою  за  приватизованим    будинком прибудинковою територією  здійснюється  в  порядку  і  на  умовах, передбачених Земельним кодексом України  ( 561-12 ). 
 
6. Заборгованість  власників  квартир  по  укладених  угодах, пов'язаних з утриманням будинку  та  оплатою  комунальних  послуг, стягується в судовому порядку. ( Пункт 6  статті  10  із  змінами, внесеними згідно із Законом N 642/97-ВР від 18.11.97 ) 
 
7.  Колишні  власники  (їх  правонаступники),  які   володіли багатоквартирними будинками до  моменту  приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Спори,  що виникають з цього питання, вирішуються судом. ( Пункт 7 статті  10  із  змінами,  внесеними  згідно  із  Законом  N 762-IV (762-15) від 15.05.2003)»
 
Чому саме пропонується ця стаття Закону?
 
А тому, що нащі права власності на своє майно, житлову квартиру, почалася сааме з цієї статті.
 
Далі, свої дії пов’язуємо із Закон України «Про органи самоорганізації населення».  Саме на підставі цього Закону продувжуємо створювати будинкові комітети, регіструючи їх, як юрособи. Використовуючи норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про захист прав споживачів», Житловий Кодекс, Конституцію України, Цивільний кодекс, Земельний кодекс, Господарський кодекс, і решту нормативно-правових актів, що мають відношення до житлово-комунальної сфери, рекомендуємо мешканцям будинку створення ними будинкових комітетів. Саме, створення будинкових комітетів, на мою переконливу думку, буде тою противодією проти корупції, шахрайству, діям рейдерського захвату будівель, антиконституційним проявам з боку посадових, фізичних і юридичних осіб, як державного так приватного сектору.
 
Через створення у кожному будинку будинкових комітетів (ОСН), зобов’язати попереднього балансоутримувача, прийняти участь у капітальному ремонті будинку, разом з місцевими органами самоврядування провести відведення прибудинкової території. У кожному будинку провести калькуляцію необхідних будівних заходів з цього приводу, і через заявку до Державного і місцевих бюджетів вимогати необхідні кошти на ремонт свого спільного майна.
 
Таким чином, Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», не заперечує виконання чинного законодавства, і не забороняє співвласникам багатоквартирного будинку обрати свою особисту форму управління спільним майном, як створення у будинку будинкового комітету (ОСН) з регістрацією юрособи або обслуговуючого кооперативу, або залучити в якості «управителя» неприбуткову організацію. Це надасть можливість співвласникам будинку самостійно, без управителя, без створення ОСББ, що може привести до втрати свого майна, утримувати будинок, обрати або створити саморуч свого виконавця послуг. Проводи соціальний захист більш незахищеним мешканцям свого будинку, і не менш жорстко відноситься до тих мешканців, які свідомо не бажають приймати участь у технічному утримувані будинку. А головне, співвласники будинку будуть самостійно використовувати свої кошти і регулювати свої доходи, а також залучати бюджетні і інвестиційні кошти. 
 

Порівняльну таблицю з приводу захисту прав власників квартир багатоквартирних будинків у зв’язку з підписанням Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» можна завантажити тут 

Юрий Калюжный
 
Коментарі (0)
Блоги