Перше і головне: хто винен? Фіфті-фіфті скажуть Вам закордонні колеги. Але якщо справа стосується обслуговування Об'єднань співвласників житла – не все так просто.
Тож, замовити на стороні просування чи розкрутку, консалтинг або тренінг – тут не вийде. Не домовились з мешканцями будинків, і результатів небуде. Як у «Жилкома», на Виноградарі, у Києві…
Відразу маленьке уточнення: результат у нас що? Це Вам не збільшення відвідуваності сайту або підвищення продажів. Хто, як йому здається поспритніше, у кого, як йому здається з владою «все на мазі» – одразу подаються на брейнштурм… решта читають далі.
Так от, не треба одразу голосно кричати і бити ніжками по цегляній підлозі. Ну всякого буває: влада самовпевнена, а ти профан у такій тонкій матерії, як обслуговування спільного майна об’єднань співвласників або неорганізованих у юридичні особи будинків (НЮОББ).
Вас банально розвели. Питання – чому Ви тоді дозволили? Ви не в темі. Питання – чому не делегувати вирішення тому, хто в ній?... Далі продовжувати? Можливо, комусь це і видасться банальністю, але першопричина всіх конфліктів порівняно однакова. Але чому це відбулося з Вами, якщо Ви багаті, впевнені, зі зв’язками...
Далі: припустимо, питання з владою Ви вирішили, «сіли» на район або ЖЕК, а мешканці збунтувалися і віддачі немає. У стосунках із співвласниками таке часто буває. Тут треба зробити три глибоких видиха і йти шукати причину зсередині, бо зовні незнайдете.
І треба не просто звернути свій погляд на пропозицію. Якщо ваша управляюча кампанія або виконавець житлово-комунальних послуг розвалюється через місяць – реклама не врятує. І якщо Ваш сервіс неоцінено, і як Вам здається хами-мешкаці гроблять будь-який супер-гіпер активний Ваш підхід до обслуговування їх будинків, якщо пишуть гнівні листи з сотнями супровідних підписів, після яких практично припиняється оплата Ваших послуг, і Ви підводите підрядників по термінам оплати... тут вже нічого не допоможе...
Знаю, непросто це – тверезо подивитися на проблему, перестроїти на ходу, ні не бізнес-процес, а стосунки із коллективними споживачами – будинками, догідливо «виданими» владою під «відкати». А може вигнати всіх з фірми, від паспортиста до двірника…ой та чи мало ще чого можна спробувати? Простіше сказати: ці консультанти і розробники, разом із «заводчиками» до влади та інша братія – виродки, мета яких максимально викачати грошей і взагалі...
Ліричний відступ: цур мене, цур! Я абсолютно не намагаюся відбілити або очорнити кого б то не було. Просто уявляю інше. Почнуться розмови: рвачі, непрофесіонали, мета яких, по-швидкому накосити грошей, такі у нас довго не затримаються... Ніколи! Це вже я думаю, та Ви і без мене це знаєте. Але всеж таки, ні, не для любителів образних прикладів: інформаційну кампанію вартістю у пів мільйона гривень цілком під силу зруйнувати одній гаркавій дівчинці-оператору на вхідних, у колл-центрі УК.
Продовжуємо розмову. Питання друге, логічне: що робити? Краще робити до, ніж після – менше нерозтрачених ілюзій буде. Так от, власне все дуже і дуже просто. Систему роботи з будинками співвласників треба шерстити від і до, вивчати довго і вдумливо, ритися по відгуках – спілкуватися із спеціалістами залучення ОСЖ та НЮОББ до початку їх обслуговування.
Ще до моменту «заходу» на ОСББ та НЮОББ співвласників, переговори з представниками останніх, а краще - їх АПО - Асоціаціями-представницькими органами (не плутати з громадськими), мають бути дуже і дуже ретельно підготовленими. Йдемо далі: торгуватися! Це я вголос тільки що сказав? Торгуватися, ні, не з владою, а з кожним формуванням (ні, не банд) представників будинків…про кількість послуг та вартість тарифів (у них це внески). І робити це щиро і від себе, і Боже упаси, з під знамен влади – інакше знову провал.
"Горді" залишаться у ЖЕКу, ще деякий час, з рештою – обов’язково знайдете компроміс. І останнє, хоча обговорено не весь список, але не останнє за значенням: уважно, дуже уважно обирайте потенційного виконавця – формувальника представницької структури (АПО), до якої увійдуть ОСББ та НЮОББ.
З усіма психологічними аспектами Ви без мене вже розберетеся, а от якщо відразу приймете оновлений Вашимі підопічними, або доопрацьований сторонніми спеціалістами концепт /макет/ - одразу дуже і дуже насторожтеся. Профі, не хапаються відразу і не видають «на гора» і бігом неадаптовувані представницькі органи ОСББ та НЮО ББ, які визначать Вас виконавцями послуг.
У Житлосвіту завжди є питання /уточнення/ побажання. Ви можете сперечатися з нами, в решті решт. А от чи варто сперечатися з кимось іншим? Але це, вже зовсім інша історія…