Рус Укр
ГоловнаБлоги25,58 за метр квадратний?! Та йдіть ви зі своїм ЦО!
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

 

 

25,58 за метр квадратний?! Та йдіть ви зі своїм ЦО!

4524
З першими платіжками за «тепло», споживачів чекає справжній ціновий шок. Його наслідками стане безпрецедентне падіння платіжної дисципліни, стрімкий ріст дебіторської заборгованості та відключень від ЦО.

Як вам, шановне панство, ціна за послуги з централізоване опалення у розмірі 25,58 грн. за м.кв. ? Або 1800 грн. у місяць за обігрів совдепівської трикімнатки?  Кусається? Та ні гризеться!

А ось на дніпропетровському комунальному підприємстві - ТПТЕ Теплотранс, вважають, що тариф нормальний, економічно обґрунтований, а якщо немає грошей то за вас заплатить держава, і все буде чикі-пікі.

Та чикі-пікі не виходить. Бо якість послуги з ЦО (централізованого опалення) що надавалася Теплотрансом споживачам, протягом останніх опалювальних періодів - критично низька.

Так, для цього були і є  об’єктивні обставини. Які не виправдовують підприємство, але  дають можливість зрозуміти причини неподобства.

По перше, це стан магістральних та внутрішньо-квартальних теплових мереж, що роками тільки латалися, а не модернізувалися. По друге,  залежність від  ПО ПМЗ, ТЕЦ  якої постачає теплову енергію до мереж ТПТЕ Теплотранс. По третє, неналежний стан внутрішньо-будинкових мереж ЦО.

Але, чи мають ці проблеми якось чіпляти споживача? Ні в якому разі!

Споживач має отримувати послугу належній якості та кількості, як це передбачене ЗУ.

А проблеми поміж суб’єктами підприємницької діяльності, якими є і Теплотранс, і ПО ПМЗ, і балансоутримувачи житлових будинків (поки що Жилсервіси) мають вирішуватися без нього, і ніяк не за його рахунок.

Що має зробити споживач, коли послуги його не задовольняють – відмовитися від них, та скористатися своїм правом на альтернативні способи задоволення своїх потреб.

Право на відмову від послуг які йог не задовольняють імперативно надається споживачу діючим ЗУ.

Пункт 12 Ст. 10 ЗУ «Про захист прав споживачів» прямо вказує - Цитата:

«Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи (послуги), зважаючи на їх ціну (вартість) та характеристики або інші обставини, явно не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача, виконавець зобов'язаний негайно повідомити про це споживача.

Виконавець зобов'язаний таким же чином повідомити споживача, якщо вартість робіт (послуг) може істотно зрости, ніж можна було очікувати під час укладення договору.

Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) без штрафних санкцій з боку виконавця у разі виникнення обставин, передбачених в абзацах першому та другому цієї частини»

Добре прописана норма – бери та виконуй!

Але, мабуть  для підприємства-монополіста, яким є  Теплотранс, виконання норм ЗУ не є обов’язковим!

Тому коли споживач звертається до цього, прямо скажемо, мало поважного підприємства з ціллю відмовитися від його послуг то отримує у відповідь малограмотну писульку-відпису, зміст якої зводиться до формули – «Бери, або плати». Тобто, керівництву Теплотрансу, у особі його директора Сергія Кіта, та його заступників - байдуже, чи отримує споживач послуги, чи ні. Чи є у квартирі прилади опалення, чи ні. Чи підключене приміщення до мережі ЦО, чи ні. Головне, що плата за них нараховується справно.

Для мотивування такої, м’яко кажучи комунального рекету, використовується аргумент, що споживач не має права відключися від ЦО самостійно, без належного дозволу, який має надати ОМС.  

Але директор Кіт тут свідомо вводить споживача в оману (знову порушуючи ЗУ). Справа в тому, що ЗУ не містить норм, які б вимагали отримувати дозвіл на відключення квартири від мережі ЦО. Вже майже 8 років не містить, бо до Наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року N 4 на який так хитро посилається пан директор, ще 14.12.2007 р. внесені зміни і тепер цей документ регулює - Цитата: «Порядок відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання».

Або мені повилазило, або посадовим особам Теплотрансу, але якщо квартира є окремим житловим будинком, то тоді  Зубко – Барак Обама.

Більш того, Ст. 100 ЖК УРСР  (у редакції Закону України від 12.02.2015 р. N 191-VIII),  прямо вказує – Цитата:

«Стаття 100. Переобладнання і перепланування жилого будинку  і жилого приміщення.   Виконання  наймачем  робіт з переобладнання та перепланування  жилого  будинку і жилого приміщення, які не передбачають  втручання в   несучі   конструкції    та/або   інженерні  системи   загального користування,  не  потребують отримання  документів, що дають право на  їх  виконання.   Після  завершення  зазначених   робіт  введення об’єкта в  експлуатацію не потребується.»

Або,  Г л а в а  6 того ж Кодексу «КОРИСТУВАННЯ ЖИЛИМИ  ПРИМІЩЕННЯМИ В БУДИНКАХ (КВАРТИРАХ)ПРИВАТНОГО  ЖИТЛОВОГО ФОНДУ» Ст. 152 Цитата:

«Порядок проведення переобладнання і перепланування приміщень  приватного житлового фонду.  Виконання власниками робіт з  переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого  приміщення приватного житлового фонду, які не  передбачають    втручання  в несучі конструкції та/або інженерні системи  загального користування, не потребує отримання документів,  що  дають право на їх виконання.   Після завершення зазначених робіт введення об’єкта в  експлуатацію не потребується.»

А тепер, давайте розберемося, чи є демонтаж батарей вручанням у  системи загального користування.

Якщо звернутися до п.2. ст. 382 ЦКУ то батареї, не належать до спільної сумісної власності, так як використовуються  для опалення окремої кімнати (приміщення) в якій вони встановлені, а не всього багатоквартирного будинку, знаходяться у приватній власності, і  відповідно не відносяться до систем загального користування.

Як бачите, аргументація проста та прозора, як і норми НПА.

Але для керівництва Теплотранса це не аргумент. Йому наплювати на закон. І для цього є дуже значні підстави – гроші.

Ларчик відкривається дуже просто!

При без обліковому наданні послуг з ЦО, незалежно від їх якості та факту надання-отримання, нарахування здійснюються на нормами та тарифом. Відповідно, якщо квартира фактично не опалюється (батареї демонтовані, а в квартирі встановлено індивідуальне опалення), то й фактичних видатків на таке опалення не здійснюється. Але за звітністю все навпаки. На кожний фактично НЕопалювальний метр площі, за документами «списуються» енергоносії, паливо-мастильні матеріали, накладні витрати, та інш. До того ж, якщо за НЕ опалювальною  квартирою обліковуються пільговики чи субсидіанти, Теплотранс отримує ще й компенсації з держбюджету. Але головне, що при розрахунку тарифів, такі «мертві квартирні душі» теж враховуються і прямо впливають на розмір тарифу!

Додамо до цього грошові надходження за рахунок залякування, або судового примусу власників квартир до сплати за фіктивне тепло і на кінець отримаємо дуже значущі суми грошей, фактично вкрадених у громадян та держави.

Але підприємство Теплотранс не поодиноке у цій вакханалії комунального рабства.

При міськвиконкомі, вже багато років діє  міжвідомча комісія, яка дійсно, до 2007 року була уповноважена надавати дозволи на відключення квартир від ЦО.

Змінами внесеними до НПА, комісія була позбавлена таких повноважень 8 років тому. Але, це й досі не заважає їй діяти, та видавати дозволи на відключення окремих квартир та приміщень перевищуючи свої повноваження.

 При цьому, видача дозволів (витягів з засіданні комісії) здійснюється дуже й дуже вибірково.

Як правило, якщо ви не живете у бараку збудованому ще німецькими військовополоненими, або за часів царя Панька, то вам нічого не світить.

Але, якщо звернутися до нужної фірми, то за якихось 10-20 тисяч грн вам зроблять «документи» під ключ. І у Теплотрансу не виникне ніяких заперечень щодо порушення гідравлічного або теплового балансу, узгодження з сусідами, втручання у теплові мережі, та іншої муті, яку вони тупо вписують у свої листи.

 

Нажаль, така ситуація на більшості підприємств ТКЕ та міськвиконкомах!

І дніпропетровський КП ТПТЕ Теплотранс та його директор Кіт, лише  один з багатьох і багатьох комунальних рабовласників, які монопольно  панують у своїх вотчинах, ігноруючи   норми законодавства та права  споживачів.  Тільки  у Дніпрі таки чотири крупних, та декілька маленьких.

А  куди ж дивляться судові та правоохоронні органи, прокуратура,   антимонопольний комітет та фінансова інспекція, ОМС та регулятор? 

На це питання відповісти не важко. І навіть людина дуже далека від ЖКГ  зможе чітко та правильно сформулювати - куди саме вони всі дивляться!

 

Р.S. Я більш ніж впевнений, що з першими платіжками за «тепло», споживачів чекає справжній ціновий шок. Його наслідками стане безпрецедентне падіння платіжної дисципліни, стрімкий ріст дебіторської заборгованості та відключень від ЦО. І ніякі заборонні дії тут не допоможуть, тим біль що вони є протиправними.

 І якщо хтось з керівників сподівається, що населення буде платити за те, що не отримує, то він дужу помиляється. Тенденція якраз зовсім інша. Навіть за фактично надані послуги, навіть якщо вони будуть якісними та кількісними, отримати платежі у повній мірі не вдасться.  

Иван Смольный
 
Коментарі (0)
Блоги