Рус Укр
ГлавнаяБлогиПрипиніть катування населення руками Кабміну. Частина 2
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

   



     https://www.iec-expo.com.ua/kt-2021.html







 

 

телефонный справочник ЖКХ

комунальний кодекс

Припиніть катування населення руками Кабміну. Частина 2

766
Як має існувати субсидія в Україні. Які ознаки справедливі

В частині 1 Автор надав аналіз настпуних питань

1. Щодо правового безладу

2. Щодо права законодавчих ініціатив

3. Щодо великої кількості правових норм одно типових але різних за суттю

4. Щодо повноважені Міських Рад до ціноутворення, збільшення чи  зменшення соціальних нормативів та споживчих норм

5. Що стосується боргів та їх антиконституційності.

6. Що стосується комісій

7. Щодо інформування 

8. Що стосується доходів які враховуються під час надання субсидії

9. Щодо соціальних нормативів - найскладніше для звичайного мозку. Але я буду писати науково доступно, фактично для пересічного громадянина 

і в цьому розділі зупинився на самому складному Соцнормі з теплопостачання яке зараз піддасть аналізу

-  Тепер саме найскладніше - що стосується норм опалення (соціальних норм чи як зараз - норм споживання). Саме дана соціальна норма не є стабільною. Вона є залежною від добових температур. Цей фактор не враховується існуючими правовими нормами.

Ця соціальна норма має шість  складових:

А) соцнорма опалення при використанні індивідуального опалення за рахунок газу

Б) соцнорма опалення при використанні індивідуального опалення за рахунок електроенергії

В) соцнорма опалення при наявності квартирного засобу обліку

Г) соцнорма опалення при наявності загально будинкового засобу обліку

Д) соцнорма опалення за відсутності будь-якого засобу обліку

Є) всі пункти «А), Б), В), Г), Д), при наявності в країні корегуючих коефіцієнтів 

Самим простішим та найбільш підходящим для людей що потребують субсидію є останній пункт «Г)».

Якби Держава при введені соціальних нормативів та при встановленні лічильників тепла зберегла цей пункт для субсидіантів – все в країні було б нормально!! Громадяни що потребують субсидії платили свою обов’язкову частку, а Держава зі свого боку готівкою доплачувала б тепловикам. 

Але давайте розглянемо тут все більш детально, бо саме цей вид соцнорми який дає найбільші зловживання та вказує на «великі борги населення за комунальні послуги». 

Тому знову пункт «А) соцнорма опалення при використанні індивідуального опалення за рахунок газу»

- соцнорма тут зараз 4 метри кубічних газу на метр квадратний при середній витраті газу по Україні – 13,1 кубометри на метр квадратний опалювальної площі! Зрозуміло що 4 метри квадратних можуть обігріти лише кладову чи туалет. Крім того Корегуючий коефіцієнт зменшує 4 метра кубічних більш ніж у двічі!! Зокрема для Рівненської області корегуючий коефіцієнт дорівнює 0,424. Це означає що соцнорма по газу (4 м3) на палення житлової площі індивідуальним котлом реально буде складати 4 м3 * 0,424 = 1,696 м3 на метр квадратний опалювальної площі. Тобто ви не нагрієтесь за часів морозів.

З самого початку норма була 7 метрів кубічних газу на метр опалювальної площі, що при застосуванні коефіцієнту на той час у розмірі 0,517 складало: 7 *  0,517 = 3,619 метра кубічних на метр квадратний опалювальної площі.

За теплих зим цей показник ще надавав можливість зігрітися. Наступні зменшення соціальної норми погіршили стан: призвели до необхідних крадіжок газу недобросовісними споживачами, та надмірних витрат сімейного бюджету для порядних користувачів!!

Якщо відмінити корегуючи коефіцієнти та повернути соцнорму у 7 метрів кубічних газу на квадратний метр у місяць, то ситуація вирівняється і спаде негатив. 

Розглянемо біль детально пункт «Б) соцнорма опалення при використанні індивідуального опалення за рахунок електроенергії»

Сьогодні норма 30 кВТ на метр квадратний що з урахуванням корегую чого коефіцієнту зменшується до: 30 кВт * 0,424 (Рівненська область, будинки п’ять та  більше п’яти метрів) = 12,72 кВт на метр квадратний в місяць.

І це при середньому споживанні 140 кВт на метр квадратний опалювальної площі в місяць по Україні!! Тобто хтось на опалення бере в десять разів більше електроенергії ніж Держава надає субсидіанту!

Дані у 140 кВТ на метр квадратний узяти зі статистки газових господарств шляхом переводу метрів кубічних газу що був використаний на опалення протягом 2020 року.

Тобто коли ми кажемо що в Україні використано газу на опалення одного квадратного метра 13,1 метр кубічний то це автоматично означає, що електроенергії на це й самий метр піде 140 кВТ!!

То чому держава надає для опалення електроенергії фактично лише 12,72 кВт на метр квадратний в місяць.?? Що можна обігріти такою кількістю електроенергії?

Якщо відмінити корегуючи коефіцієнти та повернути соцнорму яка була з самого початку 65 кВТ на метр квадратний в місяць то все встане на свої місця.

Заборгованість зникне і крадіжки ресурсів також. 

Розглянемо більш детально пункти «В) соцнорма опалення при наявності квартирного засобу обліку та Г) соцнорма опалення при наявності загально будинкового засобу обліку» 

Спочатку соцнорма була 0,0548 Гкал на квадратний метр у місяць, що для середньої квартири із двох кімнат – 44 м2 складало = 0,0548 Гкал * 44 м2 = 2,41 Гкал.

Цих гігакалорій вистачало б і за холодної зими. І це було б справедливим. В теплі зими субсидіант економить та відкладає кошти. А за холодної зими якщо споживання перетне цю межу буде платити зі своєї економії.

Але знову таки корегуючі коефіцієнти зменшували цей позитив у двічі на той час!! Що призводило до надмірних витрат субсидіантів або для утворення боргових зобов’язань, які накопичуються по цей час внаслідок прорахунків чиновників що встановлювали соціальні норми та корегучі коефіцієнти.

На сьогодні норма взагалі за межею розуму – всього 0,0383 Гкал на метр квадратний в місяць, що з урахуванням корегуючого коефіцієнту 0,424 (Рівненська область, будинки п’ять та  більше п’яти метрів) = 0,0383 * 0,424 = 0,01624 Гкал на метр квадратний в місяць!!

Уявіть що у вас квартира в межах соціальної норми фактично складає 50 м2 – відповідно вам дають лише 50 м2 * 0,01624 Гкал = 0,812 Гкал в місяць

За цих обставин навіть плюсова температура покриє вашу норму споживання.

Особисто у автора квартира 44 метри квадратних – мені надають соціальну норму:

 44 * 0,01624 Гкал = 0,717 Гкал?! В місяць

В грудні 2020 року за плюсової температури мені нарахували 0,997 Гкал в місяць при вартості 2200,00 грн за Гігакалорію - я вже лишився винний кругленьку суму.

І так за два опалювальні сезони в мене на кінець цього опалювального періоду борг більше 6000,00 гривень!!

Це на 44 метра квадратних за теплої зими при постійні оплаті по субсидії!!

А що буде як зима дасть взнаки? І якщо в населення квартири новобудов по 70 метрів квадратних, то за наявності субсидії ці люди за одну зиму будуть банкрути! Хоча все це має відшкодувати держава. 

Розглянемо біль детально пункт «Д) соцнорма опалення за відсутності будь-якого засобу обліку»

Як я вже казав вище це самий оптимальний варіант для отримувачів субсидії, що існував в Україні до 2014 року з першого дня утворення субсидії, як соціального захисту мало захищених. Він передбачав, що субсидія на опалення буде розраховуватись за стабільною вартістю по аналогії до розрахунку сміття, холодної води та водовідводу, світла, газу, оплати за обслуговування будинку та прибудинкової території. В наслідок чого особа, що потребує субсидії буде платити обов’язкову частку у відповідності до своїх доходів, а все інше буде за неї платити Держава. Якщо буде холодна зима то Держава буде платити більше, а якщо буде зима тепла то Держава отримає економію.

Змінивши цей підхід у 2014 році введенням соціальних норм (Постанова  №409) Україна дала мафії та злочинцям красти субсидії до своєї кишені і позбавляти людей права на субсидію в наслідок комунальних боргів яких фактично не існувало!! Населення почало більше вмирати та більше втрачати майно. Стало більше інсультів, інфарктів та інших відхилень здоров’я. Держава почала більше витрачати бюджетних коштів на медицину, похоронну справу, судові процеси. І ці витрати втричі перевищили розмір необхідної населенню субсидії.

І в цьому Держава переклала провину на населення. Замість збільшення дохідної частини  сімейного бюджету народу за рахунок збільшення соціальних виплат – пенсій та соцдопомог, та збільшення бюджету країни за рахунок податків на оборот - Держава збільшувала витрати на будівництво стадіонів, басейнів, доріг та іншого…

 Надалі ситуація погіршилася введенням у обіг загально будинкових лічильників, за якими місцеві ділки почали накручувати розмір наданого тепла – це можливо за рахунок збільшення тиску в системі, установки відповідного обладнання в так звану «кормушку» , використанням тепло змішувача та іншими способами (підключенням сторонніх споживачів та інше)

В наслідок цього громадяни які потребують субсидії стоять перед вибором або здохнути з голоду та платити за те тепло яке навіть теоретично не могло ними бути спожите, або відмовитись від тепла взагалі, що Уряд заблокував своїми Постановами та внесенням змін у відповідні закони.

Тобто населення поставлене у безвихідь. І ця безвихідь пов’язана виключно з послугою надання тепла. А послуга надання тепла пов’язана із газом, а газ пов’язаний із Росією. І висновок - потрібно відкривати кримінальне провадження по факту зради Державних інтересів можновладцями України. 

А як де бути пересічному громадянину? На який Майдан йому йти? В суд вони не підуть – нема грошей. Вмерти чи як я написати цю статтю та подати до Президента аби він витратив час на прочитання та розуміння написаного а потім зобов’язав внести зміни та повернути як було?

Або хоча б як написано було у цій Постанові  № 300

ПОСТАНОВА  від 26 квітня 2017 р. № 300 вносила зміни та правомірно передбачала що у випадку якщо відсутні засоби обліку тепла як в квартирі субсидіанта так і в будинку (в тому числі багатоповерховому) оплаті підлягає лише обов’язкова частка.

Ось як вони звучали в тексті Постанови №300:

«7) у пункті 15:

 абзаци третій - сьомий замінити абзацами такого змісту:

 “Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії (крім випадків нарахування плати за послугу з централізованого опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря відповідно до пунктів 40-48 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005

повторимо висновок

 

для людей які потребують субсидії Держава повинна:

  1. Не враховувати борги
  2. Зобов’язати комунальників вирішувати питання боргових зобов’язань у суді за їх позовними вимогами. При цьому Мінсоцполітики  має надати свій висновок щодо природи виникнення боргів
  3. Відмінити корегуючі коефіцієнти з першого дня їх введення та передивитись весь розмір боргових зобов’язань по України. Визнати що вони утворені внаслідок грубих поршень розробників правових норм
  4. Повернути об’єм соціальних норм, які існували на дату їх введення (2014 рік)
  5. Громадянам які потребують субсидії надавати її за будь-яких обставин виключно з урахуванням їх фактичних доходів, які Держава може сама підтвердити
  6. За відсутності доходів у одного чи більше членів родини, за відсутності реєстрації в центрах зайнятості чи за відсутності прописки - не додавати неіснуючі доходи, а включати доходи з позначкою «нуль»
  7. Розраховувати розмір субсидії з урахування соціальних норм встановлених на рівні Держави. Заборонити будь-яким установам вносити зміни у ці норми.
  8. Покласти обов’язок надання інформації пов’язаною з комунальним послугами на самі комунальні підприємства. Населенню залишити «право» надавати інформацію яка на їх думку може вплинути на розмір субсидії
  9. Повідомляти субсидіантам під особисту розписку про наміри змінити правові норми якими регулюються відносини надання субсидій. Надати населенню час – чотири м’ясці, для подання зауважень та пропозицій стосовно запланованих змін.
  10. Введення нових правових норм відтерміновувати на пів року, з метою надати населенню час на усвідомлення змін та ліквідації правової невизначеності. Про вказані зміни повинно також повідомлятися під розписку.
  11. Оплата за комунальні послуги, здійснюється особами, які потребують субсидії виключно в рамках їх обов’язкової частки розрахованої Мінсоцполітики.
  12. Соціальна норма має мати наукову аргументацію та покривати потреби людини у повному обсязі так аби не впливати на збільшення витрат сімейного бюджету зверх обов’язкової частки платежу визначеного субсидію.
  13. За відсутності індивідуального лічильника розташованого у помешканні особи, яка потребує субсидії, соціальна норма надається на стабільній основі:

у випадку послуги з надання тепла - на квадратні метри помешкання без урахування показів загально будинкового лічильника;

у випадку надання послуги з постачання газу – на кількість проживаючих у помешканні;

у випадку надання послуги з постачання холодної води та водовідводу – на кількість проживаючих у помешканні;

у випадку надання послуги з вивозу побутових відходів – на кількість проживаючих у помешканні;

у випадку надання послуги з обслуговування будинку та прилеглої території - на квадратні метри помешкання;

у випадку надання послуги з постачання електроенергії – в залежності від наявних електроприладів;

   14. За наявності індивідуального лічильника розташованого у помешканні особи, яка потребує субсидії, соціальна норма надається з урахуванням показів такого лічильника по кожній комунальній послузі окремо. При перевищені норм споживання більше ніж надано соціальною нормою, субсидіант оформлює комунальний безвідсотковий кредит, який буде погашати після покращення його фінансового становища та припинення необхідності у отриманні субсидії, шляхом пропорційного, щомісячного та примусового стягнення з його доходів, але не більше ніж 40% розміру його щомісячного доходу за умови що залишкової суми вистачить на оплату існуючих на той час комунальних потреб та розміру двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб. При інших обставинах розміри щомісячного погашення вирішується у судовому порядку. Споживач комунальної послуги може добровільно погасити комунальний кредит та надати схему його погашення, в тому числі шляхом пропозиції майна чи об’єму виконання робіт які задовольнять потребу кредитора. 

Ось саме за таких обставин Соціальна гарантія Держави, яка має назву – Субсидія, може існувати в країні на чесних, рівних умовах для всіх учасників цього ринку!

Сергій Бовикін
 
Комментарии (0)
Блоги