Рус Укр
ГлавнаяБлогиСпілка власників житла України звертається до Президента
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

 







 

 

телефонный справочник ЖКХ

комунальний кодекс

Спілка власників житла України звертається до Президента

6420
Відкритий лист Спілки власників житла України до Президента Віктора Януковича стосовно законопроекту, яким пропонується удосконалення системи управління житловим фондом

 Президенту України  Януковичу В.Ф.

 

Вельмишановний Вікторе Федоровичу!

2 липня 2012 р. Верховною Радою України  був прийнятий  Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо вдосконалення системи управління житловим фондом та вирішення окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг».

«Спілка власників житла України» вважає, що схвалення цього закону є черговою невдалою спробою реалізації завдання із створення розвинутого конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, яке передбачено Загальнодержавною програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 рр. 

Цей законодавчий акт містить низку положень, які, в разі  набуття ним чинності, призведуть до появи серйозних проблем на ринку обслуговування житла, що, у свою чергу, підвищить соціальну напругу в суспільстві.

Проектом Закону змінено визначення «управитель» та «послуги з управління будинком». Зокрема, термін «управитель» значно розширений. Відповідно до нової редакції  проекту Закону управитель не лише здійснює управління будинком, а й забезпечує експлуатацію будинку та прибудинкової території. Тобто, управителю надаються несполучні функції (замовлення самому собі послуг для мешканців будинку та  виконання цих послуг), що може призвести до зловживань з боку останнього і необґрунтованого здороження окремих житлово-комунальних послуг. Крім того, включення до послуг з управління будинком послуг з утримання будинків та прибудинкових територій,  а також послуг з ремонту приміщень, суперечить іншим положенням Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до наданої у цьому законі класифікації, послуги з утримання будинків і прибудинкової території та послуги з управління будинком віднесені до різних видів послуг (класифікаційних груп).

Законом вводяться суперечливі і незрозумілі правила управління багатоквартирним будинком, наприклад, відповідно до ст.. 1 управління будинком здійснює управитель, а відповідно до ст. 23 управління будинком належить до повноважень його співвласників. Законом не роз’яснюється нова  норма «заочного голосування», що сприятиме зловживанням і конфліктам.

Зауважимо також, що передбачене цим проектом закону зобов’язання органу місцевого самоврядування самостійно визначати управителя будинку у разі, якщо його власники чи співвласники не створили ОСББ і не визначили управителя, суперечить нормам Конституції та Цивільного кодексу України, якими встановлено, що власник володіє, користується і розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Також законом не передбачено права співвласників відмови від послуг призначеного органом місцевого самоврядування управителя та визначення іншого способу управління.

В Законі дається нове визначення послуги з управління будинком, тобто пропонується додаткова послуга, яка невідомо чим відрізняється від існуючої послуги з утримання будинку. Нова послуга призведе до подорожчання квартплати, адже закон залишає ціну на управління нерегульованою, а саму послугу з управління робить обов’язковою для споживачів що не об’єдналися в ОСББ.

Пункт 2 частини 5 ст. 23 передбачає обов’язок власників здійснювати витрати, пов’язані із споживанням житлово-комунальних послуг. Таке нечітке визначення розриває залежність сплати за послуги від факту і якості надання цих послуг.

Не будемо зупинятися на інших фахових недоліках цього закону, зауважимо лише, що він суттєво порушує права власників та співвласників житла та суперечить нормам Конституції та Цивільного кодексу України.

З огляду на зазначене, ми звертаємося до Вас з проханням накласти на зазначений  Закон вето.

Також зауважуємо, що прийняття цього недосконалого закону є наслідком незадовільного стану виконання Загальнодержавної програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 рр. в частині формування нової житлової політики та створення розвинутого конкурентного середовища на ринку обслуговування житла. Замість системної та виваженої роботи у цьому надзвичайно важливому для людей напряму реформ, ми спостерігаємо розрізнені непрофесійні кроки щодо внесення окремих точкових змін до законодавства, які не вирішуючи існуючих, породжують нові проблеми для громадян. Аматорський підхід до удосконалення житлового законодавства, зокрема про ОСББ, свідчать про необхідність започаткування застосування комплексних системних підходів до формування та реалізації житлової політики в Україні, які, на нашу думку, мають розпочатися з ухвалення Закону України  «Про основи державної житлової політики», як це і було передбачено програмою реформування ЖКГ.

Зважаючи на вище викладене, звертаємося до Вас із пропозицією про створення спеціалізованої науково-методологічної інституції відповідальної за розроблення і реалізацію сучасної житлової політики України.

 

Голова Спілки власників

житла України                                                       Олексій Кучеренко

Олексій Кучеренко
 
Комментарии (6)
Андрій Осадчий2
16 июля 2012 г. 11:21
Повністю згодний із зауваженнями. Абсолютно проігноровано висновок Головного юридичного управління Верховної Ради України про суперечність положень ст. 24 законопроекту № 8391 частині четвертій статті 41 Конституції України, частинам першій та шостій статті 319, статтям 369 та 382 Цивільного кодексу України, частині другій статті 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» відповідно до яких право власності є непорушним, спільне майно у багатоквартирному будинку належить на праві спільної сумісної власності власникам приміщень у такому будинку, які користуються, розпоряджаються цим майном на власний розсуд за взаємною згодою, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать закону. Отже якщо співвласники не встановили порядок управління своїм спільним майном, це питання може бути вирішено виключно в судовому порядку. Нормою про те, що управителя може визначити орган місцевого самоврядування істотно порушуються права власника.
Андрій Осадчий2
16 июля 2012 г. 11:24
Прикро, що депутати ігнорують висновки та поради юристів
SERGEY2
16 июля 2012 г. 14:05
Цікаво ,чи буде офіційна реакція ? Мабудь як завжди ніякої !
Андрій Осадчий2
16 июля 2012 г. 14:28
Якщо в Адміністрації Президента ще залишилися мислячі люди - реакція повинна бути, закон потрібно доробляти і причому суттєво
Андрій Осадчий1
19 июля 2012 г. 10:36
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=40166 Президент ветував законопроект № 8391 "З огляду на викладене не можу підтримати Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" щодо вдосконалення системи управління житловим фондом та вирішення окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг", основні положення якого порушують конституційні права власників житла, є недосконалими і невиваженими, не сприятимуть вирішенню нагальних питань управління багатоквартирними будинками. За таких обставин пропоную цей Закон відхилити." Вітаю Вас, Олексіє Юрійовичу, Ви домоглися свого!!!!
ІА «Україна Комунальна»2
19 июля 2012 г. 10:38
Олексію Юрійовичу, вітаємо! Ваше професійне звернення було почуто: вчора Президент направив свої пропозиції стосовно цього закону до парламенту, отже це означає вето. Нам імпонує Ваше небайдуже ставлення до проблем нашої галузі
Блоги