Рус Укр
ГлавнаяБлогиЧто делать, если с банковской карты украли деньги
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

 







 

 

телефонный справочник ЖКХ

комунальний кодекс

Что делать, если с банковской карты украли деньги

2981
Уже несколько пострадавших за две недели обратилось ко мне за правовой помощью в вопросе: что делать если деньги с карты сняли мошенники или оформили кредиты без согласия?
Увага! Attention!  Шахрайство з банківськими картками!!!
 
Вже декілька потерпілих за два тижні звернулося до мене за правовою допомогою у питанні: що робити якщо гроші з картки зняли шахраї або оформили кредити без згоди?
 
Шахраї, які крадуть гроші з банківських карток, більше не заморочуються встановленням скіммерів на банкоматах та виготовленням дублікатів карток. З розвитком онлайн- платежів, аби списати кошти з чужого рахунку, достатньо знати дані з банківської картки, а останнім часом взагалі - лише Ваш мобільний номер.
 
Найпоширеніша із шахрайських схем на сьогодні виглядає так: абоненту телефонують кілька разів (представляючись таксі, організаціями тощо) та усіляко «вмовляють» абонента, аби той перетелефонував. Далі – замовляють в оператора послугу відновлення SIM-карти, використовуючи для ідентифікації абонента номери телефону, з яких раніше телефонували. Інколи зловмисники навіть перераховують незначні суми коштів на мобільний рахунок жертви (від кількох гривень), аби точно знати дату останнього поповнення рахунку.
 
Після отримання контролю над карткою зловмисники використовують її для заміни паролю інтернет-банкінгу і, як результат, можуть розпоряджатися коштами потерпілого.
 
Банки (особливо "Приватбанк") відмовлялися компенсувати людям втрати після зломів їх рахунків хакерами, тому потерпілим доводиться подавати позови до суду.
 
З минулого року Верховний Суд став дотримуватися логічного і справедливого принципу: якщо банк не зміг у суді довести, що крадіжка грошей з рахунку сталася з вини клієнта, то значить, вона автоматично сталася з вини банку. Тому саме він повинен відшкодовувати збитки. Та й законодавство на стороні користувачів карток начебто.
 
Відповідно до Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженого постановою Правління НБУ №705 користувач після виявлення факту втрати електронного платіжного засобу та/або платіжних операцій, які він не виконував, зобов'язаний негайно повідомити банк або визначену ним юридичну особу в спосіб, передбачений договором. До моменту повідомлення користувачем банку ризик збитків від здійснення операцій та відповідальність несе користувач, а з часу повідомлення користувачем банку ризик збитків від здійснення операцій за електронним платіжним засобом користувача несе банк.
 
Але банки все одно пручаються, доводиться в суді відстоювати інтереси потерпілих.
 
Тож, що треба найперше зробити:
 
1. Телефонуйте в call-центр банку, повідомляйте про розкрадання, блокуйте карту.
2. Пишіть до банку заяву про те, що трапилося несанкціоноване списання (спроба списання) грошей з рахунку. Залишайте собі копію цього звернення з відміткою про прийняття. "Приватбанк" відмовляється приймати такі звернення", тож його треба направити поштою рекомендованим листом із зворотнім повідомленням. "Нова пошта" в суді не вважається доказом, тож тільки Укрпошта.
3.Фіксуйте наявність у себе платіжної картки в момент скоєння несанкціонованих операцій - фото, свідки і т.д.
4. Подаєте заяву в поліцію про зникнення коштів. Вряд чи це призведе до виявлення реальних злочинців, але принаймні буде офіційна постанова від слідчого, яка зафіксує, що гроші зникли не з Вашої вини.
5. У разі відмови банку повернути викрадене, звертайтеся до суду із вимогою про повернення коштів на картку або при визнання кредитних договорів недійсними.
 
Але це вже про наслідки. Щоб не стати жертвою шахраїв:
 
1. Якщо вам телефонують не­відомі особи і називаються працівниками банку і пропону­ють пройти ідентифікацію чи підтвердити дані картки, від­разу припиняйте таку розмо­ву.
2. Ніяких відповідей чи телефонних дзвінків на смс "Вітаю Ви виграли приз (машину, квартиру)".
3. Якщо виставили товар на ОLX будьте обережні з потенційним покупцем та переказом коштів. Не повідомляйте ніяких додаткових даних.
4. Якщо Вам телефонують з Водафон, Київстар і просять назвати три останні номери, на які Ви телефонували - одразу припиняйте розмову.
5. Приватбанк дозво­ляє зняття готівки з банкомата без самої картки — достатньо лише ввести код підтверджен­ня, який приходить на теле­фон. Відтак шахраї полюють не за самою карткою, а за SIM- карткою. Вони блокують вашу «сімку», натомість отримують іншу з тим самим номером. І вуаля - гроші у шахраїв або кредити які Ви не брали на Вас. Прив'яжіть картку до паспорта, а не до сім-картки.
6. При купівлі онлайн не доволяйте запам'ятовувати сайту свої банківські реквізити. Так, Ви витратите більше часу на набирання щоразу реквізитів, проте не дасте можливості скачати свої дані.
І звичайно, як тільки сталася халепа - телефонуйте своєму адвокату!
 
Пильнуйте себе!
Андрій Осадчий
 
Комментарии (0)
Блоги