Рус Укр
ГлавнаяБлогиПро домашні СЕС (дСЕС), ціни на електроенергію та полісі
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

 






 

Про домашні СЕС (дСЕС), ціни на електроенергію та полісі

235
В допомогу тим хто хоче зрозуміти зв'язки між полісі, а також тим хто помічає одні полісі та не хоче помічати інші.
В допомогу тим хто хоче зрозуміти зв'язки між полісі, а також тим хто помічає одні полісі та не хоче помічати інші.
 
1. Середньозважена ціна е/е для населення на сьогодні біля 1,2-1,3 грн/кВт*год (з ПДВ). За рахунок кроссубсидіювання. Кроссубсидіювання - це інструмент державної соціальної полісі (ну щонайменше ним прикритий, а по факту елемент політики (не полісі))
 
2. Скасування кроссубсидіювання призведе до зростання ціни е/е для населення орієнтовно на 1,3-1,4 грн/кВт*год (з ПДВ) із відповідним зростанням ціни до 2,5-2,7 грн/кВт*год (з ПДВ) та відповідним зниженням цін для непобутових споживачів. Це наслідок скасування одного із інструментів державної полісі.
 
3. Відмова від регульованих тарифів для всіх видів генерації, в першу чергу для АЕС, призведе до подальшого зростання цін на е/е для населення - орієнтовно на 0,5-0,6 грн/кВт*год (з ПДВ) та відповідного зростання кінцевої ціни до 3-3,3 грн грн/кВт*год (з ПДВ). Це без врахування опосередкованих ефектів від зміни ціни е/е на ВТВ і відповідної зміни тарифів ОСР/ОСП, та без врахування того, що маржа ПУПів без держрегулювання була б вищою. І це все теж державне полісі.
 
4. Держава точно піде на заміну одного соцполісі, скасованого в п. 2 та з врахуванням п. 3, на інше - через механізми ПСО (непрямі субсидії) та/або прямих субсидій (субсидії на ЖКП), розмір яких буде становити на першому етапі 70-80 млрд грн. За це заплатять всі платникі податків (через компенсацію за виконання ПСО (або недоотримання прибутку державними компанія, які сплачують дивіденди до державного бюджету) або через прямі витрати бюджету на житлові субсидії).
 

5. "Зелений" тариф це теж інструмент полісі і він, як і всі інші, не "висить в повітрі" - він націлений на стимулювання розвитку ВДЕ в існуючих умовах. Або змінюємо цілі (відмовляємось від збільшення частки ВДЕ) або змінюємо існуючі умови. Щодо цілей, то вони закріплені багато де - формально в ЕнЕс2035 та цілях ВДЕ ЕнСп2020, а ще в багатьох інших документах. Тому перейдемо до умов. Гроші в будь-що вкладаються щоб їх повернути та заробити. Повернути через додатковий дохід чи через економію. Сьогодні це в першу чергу через додатковий дохід через "зелений" тариф. Але при зміні полісі, як описано в пп. 1-4, це можна буде зробити через економію. Бо "зелений" тариф для дСЕС після обов'язкової сплати податків з 2020 року буде біля 3,9 грн/кВт*год, що порівнянно із роздрібною ціною е/е для населення. Тому всі (ще раз - ВСІ) побутові споживачі будуть зацікавлені в заміщені споживання із мережі. І це без "зеленого" тарифу або із "зеленим" тарифом, який за величиною є порівнянним із роздрібною ціною. От вам і розвиток дСЕС без "зеленого" тарифу, який так комусь муляє. Але їм чомусь не мулюяють інші полісі, які також є субсидіюванням (і це не завжди погано). Але якщо полісі в п.4 будуть реалізовані, а вони найвірогідніше будуть реалізовані з політичних мотивів, то "зелений" тариф залишиться як інструмент полісі. 

Тому коли одні і ті ж люди критикують "зелений" тариф, бо це субсидія, а разом з тим підтримують інші види субсидій, наприклад, кроссубсидіювання чи ПСО, то в мене когнітивний дисонанс. 

Олексій Хабатюк
 
Комментарии (0)


Блоги