Рус Укр
ГлавнаяБлогиАбонплата за обслуговування лічильників-трюк чи спосіб триматися на плаву?
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

   



     https://www.iec-expo.com.ua/kt-2021.html







 

 

телефонный справочник ЖКХ

комунальний кодекс

Абонплата за обслуговування лічильників-трюк чи спосіб триматися на плаву?

889
Вже не один рік як споживачі сплачують виконавцям комунальних послуг абонентський внесок на обслуговування лічильників. Водночас виконавці послуг через приписи частини 1 статті 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»

Як пише сайт «Комунальний Лоєр», що в описаному вище «перерозподілі» не може бути ніяких складнощів, однак у реальності все виглядає зовсім інакше.

З метою зберегти господарський інтерес у комунального підприємства над коштами споживачів, які акумулювалися у вигляді абонентської плати, окремі виконавці комунальних послуг прагнуть знайти спосіб, щоб виграти час та «затримати» відтік грошової маси.
 
Усвідомлюючи, що оператор зовнішніх мереж може звернутися до суду з вимогами укласти договір на відшкодування витрат на абонентське обслуговування лічильників, ті ж комунальники вирішили протестувати українське законодавство на міць з урахуванням їхніх напрацьованих підходів.
 
Постановою Кабінету Міністрів України № 447 від 13.06.2018 затверджено Примірний договір про перерахування виконавцем комунальної послуги оператору зовнішніх інженерних мереж сплачених споживачами комунальних послуг та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/ або гарячого водопостачання, внесків за встановлення вузлів комерційного обліку.
 
За ч. 2 ст. 179 Господарського кодексу України, примірні договори, які розробляються Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими органами влади затверджуються як зразки договорів, які носять рекомендаційний (не обов’язковий) характер.
 
Примірні договори за вказаною ст. 179 Господарського кодексу України містять тільки орієнтовні умови. Саме тому, користуючись вищезазначеною нормою Господарського кодексу України, певні комунальники на адресовані їм договори від операторів зовнішніх інженерних мереж готують протокол розбіжностей.
 
Справа не у змісті та формі Примірного договору. Суть розбіжностей полягає у фінансових питаннях.
 
Тому комунальники прагнуть змінити деякі пункти договору про перерахування витрат.
 
Здебільшого у протоколі розбіжностей пропонуються для включення у договір такі положення:
 
1. обсяг коштів, що перераховуються оператору зовнішніх інженерних мереж щоквартально розраховуються на підставі інформації про кількість будинків та тарифу, який встановлюється органом місцевого самоврядування;
2. обсяг коштів, що перераховується виконавцям комунальних послуг оператору зовнішніх інженерних мереж становить 100% від загальної суми внесків, що надійшли на рахунок виконавця;
3. включити розрахункові витрати на пов’язані з виконанням робіт зі збору та перерахуванням внесків від споживачів;
4. перерахування коштів, які одержані від споживачів у вигляді абонплати здійснюється у міру зарахування коштів на рахунки виконавця комунальних послуг.
 
Можливо прийоми від комунальників по несплаті витрат операторам зовнішніх інженерних мереж запрацювали у майбутньому, однак Постанова Кабінету Міністрів України № 477 виписала також і Порядок перерахування коштів виконавцями комунальних послуг, не обмежуючись тільки Примірним договором.
 
Згідно Постанови № 477 обсяг коштів, що перераховуються виконавцем оператору зовнішніх інженерних мереж відповідно до вимог цього Порядку, становить 100 відсотків загальної суми внесків, що надходять на рахунок виконавця від споживачів та власників (співвласників) приміщень.
 
Тобто, пункт 9 Порядку перерахування коштів, який затверджений Постановою Кабміну руйнує всю тактику комунальників.
 
Згаданий пункт 9 Порядку перерахування коштів був також предметом і судового розгляду. Судове розуміння пункту 9 Порядку перерахування коштів пішло ще далі.
 
Так, якщо комунальне підприємство не отримує коштів від споживачів у вигляді плати за абонентське обслуговування лічильників, то останнє самостійно шукає фінансові джерела покриття витрат для операторів зовнішніх інженерних мереж.
 
У свою чергу, контроль за платіжною дисципліною споживачів лежить на «плечах» комунальників.
В'ячеслав Коновал
 
Комментарии (1)
Коля Пухов
06 июля 2021 г. 01:24
Щодо холодної води ("АК Київводоканал") , то від кожного багатоквартирного будинку виходять на вулицю 2-3 загальнодоступні точки розбору холодної води. Влітку вода з них ллється майже безперервно: кожен бажаючий може відкрити кран, під"єднати шланг і полити тротуари та газони. У спекотні дні поливають переважно ввечері.--------------------------------------------- Потім ця витрачена на полив вода розподіляється на споживачів, квартири яких без індивідуальних лічильників води. Це очевидна несправедливість. Чому усІ цІ поливання - виливання води на вулицю не за рахунок УСІХ мешканців будинку?------------------------------------------------------А хто повинен встановлювати лічильники води у квартирах? Вимірювання кількості проданого кожному покупцеві товару ( а компослуга - це товар) покладається на продавця, а не на покупця. Тобто, лічильники води у квартирах має встановлювати надавач компослуги, а не споживач.-------------------------------------Отже, допоки постачальник не встановить квартирні лічильники води, плата за воду для квартир без лічильників має нараховуватись згідно норм споживання, а не за так званим будинковим лічильником.
Блоги