Рус Укр
ГлавнаяБлоги2458, COVID-19 - Порушувати не можна виконувати
Опросы все опросы
ЧТО ПРЕПЯТСТВУЕТ ВАМ ВОВМРЕМЯ ПЛАТИТЬ ПО СЧЕТАМ ЗА УСЛУГИ ЖКХ?
Слишком высокие тарифы
Регулярное повышение квартирной платы
Низкое качество услуг или их полное отсутствие
Не соблюдение исполнителями сроков по вывозу мусора
Бездействие ЖЭКа
Ничего, я всегда вовремя плачу
Я не считаю нужным платить за коммунальные услуги

 




 


 

2458, COVID-19 - Порушувати не можна виконувати

1053
Нарада в Мінрегіоні по законопроекту 2458. Присутніх до 15 осіб. В масках двоє. Дехто, заходячи в зал, знімає маску.
Доведено, що  вірус передається повітряно-крапельним шляхом. В умовах пандемії кожен вважається потенційно зараженим. Саме тому особиста поведінка повинна на цьому будуватись: “я є потенційне джерело підвищеної небезпеки - моє дихання і чхання є потенційною загрозою для оточуючих”. Саме тому я в масці на нараді. Одягаю не тому, щоб убезпечити себе, а тому, що відповідальна перед іншими.
 
Просто одягаючи маску і миючи руки, ми всі разом зупинимо пандемію. Хворих буде контрольована кількість і з ними впораються медики. Або не будемо виконувати норми закону - і пандемія переможе нас. Порушувати не можна, виконувати.
 
Символічно, що на нараді усвідомлюють відповідальність за безпеку оточуючих  двоє: я (одна з представників сторони споживачів) і представник “облгазів” (тих, хто за чинним зі споживачем договором з розподілу кожної секунди в цій країни докладає зусиль задля безпеки і безперервності газопостачання). 
 
Що для мене закон? Це суспільна домовленість про правила, які необхідно виконувати після того, як домовились. Підзаконні нормативно-правові акти пояснюють те, як саме необхідно виконувати правила, про які домовились. Щоб приймати правила на рівні країни, ми обираємо народних депутатів. Обираємо тих, кому довіряємо, бо сподіваємось на те, що вони будуть до нас дослухатись, ухвалюючи закони, які нам спільно виконувати доти, доки в них не буде внесено зміни.
 
Як ми домовляємось на рівні будинку? Загальні збори співвласників. Рішення, ухвалені більшістю, є обов’язковими для всіх. Є процедура скликання, проведення, оформлення. Є така ж процедура розгляду рішень і  у Верховній Раді - Регламент, який затверджено Законом України. Порушувати не можна, виконувати. 
 
Одна з ознак чинного скликання Верховної Ради України - демонстративне нехтування Регламентом. Коли хтось говорить про необхідність триматися Регламенту, на нього цикають, немовби він каже якусь непристойність.
 
Я ж вважаю, що обрані народні представники мають виконувати Закон. І це перше, чому я проти 2458: при його підготовці до другого читання порушено Регламент.  Якщо в законопроекті є норми, які було включено в порушення Регламенту, такий законопроект не може стати законом. Регламент передбачає такі випадки - є процедура повернення профільному комітету на доопрацювання і внесення на розгляд народних депутатів вже без норм, які порушили Регламент.
 
“Порушувати, не можна виконувати Закон” - розставляють коми в реченні прибічники швидкого прийняття законопроекту. “Прийняття законопроекту - вимога МВФ”, “це доручення Президента”. Та не вимагає МВФ прийняття 2458. Підписуючи угоду з МВФ, Україна взяла на себе зобов’язання визначити датою введення вже описаних чинною редакцією закону Про ЖКП договорів 1 жовтня замість розмитого формулювання "протягом п’яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України", яким за місяць до введення в дію змінено норму прикінцевих положень про 1 травня 2020р. Просто дата, а не все на світі, що містить 2458, в т.ч. включене в порушення Регламенту.
 
Друге. В зміненій законопроектом ч.1 ст.14 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, яка дає перелік моделей, які можуть обирати споживачі, відсутні в переліку індивідуальні договори “без внутрянки”. Так, згадка про них є в інших місцях по тексту законопроекту, але - не там, де йдеться про можливість вибору моделей споживачами. Наприклад, ч.4 ст.13 того ж закону в редакції законопроекту передбачатиме, що споживачі зможуть ініціювати будь-яку модель, окрім саме індивідуального договору “без внутрянки”. Читаю очима споживача і бачу: захоче монополіст - буде у мене індивідуальний договір, не захоче - то обирай між колективним договором і колективним споживачем. Якщо технічна помилка, то її легко виправити. Якщо ж не виправляють, то це свідома позиція.
 
Третє. Технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж (далі, - ТО). Ото як сиділи на нараді двоє в масках, так і били на сполох п’ять років двоє -  споживачі та оператори ГРС. Волали ми однаково, але по-різному бачили вирішення питання. Ніхто не заперечував, що ТО треба робити і за це треба платити. Люди були готові платити з рук у руки, але оператори ГРС хотіли між собою та людьми попри волю людей поставити ОСББ. Недобросовісні облгази не включали будинки після явних або удаваних аварійних відключень, шантажуючи підписанням договору на ТО з ОСББ. За цим спостерігали ті, хто мав вирішити цей конфлікт на рівні підзаконних нормативно-правових документів.
 
Нижче два бачення: як вимагає чинний зараз закон і як хочуть зробити автори законопроекту. 
 
Чинний закон: за ТО будинкових газових мереж за замовчанням для всіх і в будь-який  момент часу відповідає оператор ГРС, але співвласники можуть обрати іншого суб'єкта. Залишалось відкрите питання: яким чином оператору ГРС отримати гроші від споживача. Відповідь на це питання і мав надати законопроект.
 
Законопроект: за замовчанням оператор ГРС не несе відповідальності за ТО, а співвласники мають колективно з власної ініціативи укласти договір на ТО. Але якщо співвласники цього не зроблять, то такий договір укладається з ініціативи оператора як “публічний”, але невідомо коли.  Чому невідомо коли? Пояснюю.
 
Законопроект планується ввести в дію в наступний день після опублікування. Норми чинного закону в один момент перестануть існувати. Але в цей день на сайті оператора ГРС не з'явиться дивом “публічний договір”, про який ідеться в законопроекті 2458. (Його і супутні документи розроблятимуть іще 3 місяці, а потім іще місяць оператори матимуть на розміщення на сайтах. Разом це 4 місяці - за умови, що всі відповідальні чиновники цього разу виконають закон, а не саботуватимуть, як це робили протягом попередніх двох років. Минув рік, як втратило чинність старе Положення про порядок ТО, а нове, термін прийняття якого давно сплив, так досі і не затверджено). Законопроект приймають і країна опиняється, як на мене, в гірший, ніж зараз, ситуації відносно врегулювання питання ТО.  Бо одномоментно по всій країні юридичну відповідальність за безпеку газопостачання буде скинуто на плечі самих споживачів.
 
Читаю запропоновану редакцію статті 19 очима судді: “ОСББ маєукласти договір на ТО”, - і я проти 2458. Запевнення “не звертати уваги і читати далі”, “газовики обіцяли”, “все буде добре” чомусь на мене не діють. Може, спрацьовує досвід десятиліть взаємовідносин з монополістами, в т.ч. в судах?
 
Наостанок питання до народних депутатів, за діями котрих спостерігають виборці:
 
Чи будуть виконані норми Регламенту Верховної Ради при розгляді законопроекту 2458?

Скільки народних депутатів поповнили державний бюджет штрафами за порушення масочного режиму? З того, що я бачу при трансляції пленарних засідань, засідань комітетів і круглих столів, то багато засобів захисту для медиків можна було б придбати на ці кошти.  

Вікторія Погорєлова
 
Комментарии (0)
Блоги